język: PolskiEnglish
Waluta:

DIAGNOZOWANIE SILNIKÓW WYSOKOPRĘŻNYCH

WydawnictwoWydawnictwo WKŁ

AutorAntoni Szulborski, Hubertus Gűnther

ISBN978-83-206-1446-6

Liczba stron244

Oprawamiękka

FormatB5

Rok wydania2018

Językpolski


Cena : 52,50 zł43,28 zł
Ilość :
opis
produktu
spis
treści
produkty
pokrewne
zakupione
razem
zapytaj
o produkt
opinie
o produkcie

DIAGNOZOWANIE SILNIKÓW WYSOKOPRĘŻNYCH
Strategie wykrywania usterek i metody diagnostyczne. Regulowane elektronicznie rozdzielaczowe pompy wtryskowe Bosch VP 37 i VP 36. Regulowane elektronicznie rozdzielaczowe pompy wtryskowe Bosch VP 30 i VP 40. Pompy wtryskowe Lucas EPIC. Układ wtryskowy Common Rail. Układy wtryskowe z pompowtryskiwaczami firmy Lucas-Delphi. Układ wtryskowy z pompowtryskiwaczami firmy Bosch. Rzędowa pompa wtryskowa regulowana elektronicznie.

Książka zawiera opis praktycznych metod diagnozowania samochodowych silników wysokoprężnych, wyposażonych w układy wtryskowe nowej generacji. Współczesne metody diagnostyczne, w tym m.in. sposób postępowania, diagnostyka pokładowa, pomiar ciśnienia, sprawdzanie zespołów wtryskowych i elementów elektronicznego sterowania, a także podstawy tuningu silników wysokoprężnych. Diagnozowanie poszczególnych układów wtryskowych (elektronicznie sterowanych rozdzielaczowych pomp wtryskowych Bosch VP 37/36, rozdzielaczowych pomp wtryskowych Bosch z elektromagnetycznymi zaworami sterowania, elektronicznie sterowanych pomp wtryskowych Lucas EPIC oraz elektronicznie sterowanego zasobnikowego układu wtryskowego Common Rail).

Spis treści

Wstęp  8

1. Strategie wykrywania usterek i metody diagnostyczne
1.1. Strategie wykrywania usterek  9
1.2. Samodiagnostyka - cudowna broń przeciwko usterkom? 11
1.2.1. Wykaz danych 13
1.2.2. Diagnostyka nastawników 16
1.2.3. Ustawienia podstawowe 16
1.3. Dźwięk i dym - wykrywanie usterek za pomocą dymomierza 16
1.3.1. Zadymienie spalin silnika wysokoprężnego 17
1.3.2. Test zadymienia podczas swobodnego przyspieszania 23
1.3.3. Sprawdzanie dawki rozruchowej 24
1.4. Pomiar początku tłoczenia 26
1.4.1. Statyczne ustawienie początku tłoczenia 26
1.4.2. Dynamiczny pomiar początku tłoczenia 28
1.5. Pomiary ciśnień w silnikach wysokoprężnych 31
1.5.1. Pomiary ciśnienia w układzie wtryskowym silnika wysokoprężnego 31
1.5.2. Pomiar ciśnienia doładowania 35
1.6. Sprawdzanie szczelności komory spalania 37
1.6.1. Sprawdzanie ciśnienia sprężania na podstawie przebiegu prądu rozrusznika 38
1.6.2. Sprawdzanie sprężania na podstawie oceny sygnału prędkości obrotowej 41
1.7. Sprawdzanie parametrów hydraulicznych układu wtryskowego 42
1.7.1. Sprawdzanie rozpylaczy 42
1.7.2. Analiza wysokiego ciśnienia 44
1.8. Sprawdzanie układu świec żarowych 54
1.9. Sprawdzanie podzespołów elektrycznych za pomocą oscyloskopu i multimetru 55
1.9.1. Zastosowanie przyrządów pomiarowych 55
1.9.2. Podłączanie przyrządów pomiarowych 56
1.9.3. Sprawdzanie czujników 58
1.9.4. Sprawdzanie elementów wykonawczych (nastawników elektrycznych) 59
1.10. Jak rozpoznać tuning silnika wysokoprężnego? 63
1.10.1 Wzrost mocy silnika poprzez manipulowanie czujnikami 64
1.10.2 Wzrost mocy silnika poprzez zmianę impulsów nastawników 65
1.10.3 Zmiana ustawień podstawowych 66
1.10.4 Chip-tuning 67

2. Regulowane elektronicznie rozdzielaczowe pompy wtryskowe Bosch VP 37 i VP 36
2.1. Samodiagnostyka 71
2.2. Regulacja początku wtrysku 72
2.3. Sterowanie dawki wtrysku 76

3. Regulowane elektronicznie rozdzielaczowe pompy wtryskowe Bosch VP 30 i VP 40
3.1. Informacje ogólne 89
3.2. Zasilanie paliwem 92
3.3. Samodiagnostyka 93
3.4. Podzespoły sterowania dawki wtrysku 98
3.5. Regulacja początku wtrysku 104
3.6. Regulacja ciśnienia doładowania 106
3.7. Recyrkulacja spalin (AGR) 110

4. Pompy wtryskowe Lucas EPIC
4.1. Informacje ogólne 111
4.2. Wykrywanie usterek w układzie EPIC 113
4.3. Sprawdzanie regulacji początku wtrysku 118
4.4. Sprawdzanie regulacji dawki wtrysku 124
4.5. Sprawdzanie układu recyrkulacji spalin (AGR) 129
 
5. Układ wtryskowy Common Rail
5.1. Informacje ogólne 132
5.2. Zasilanie paliwem 133
5.3. Wykrywanie usterek układu Common Rail 136
5.4. Sprawdzanie hydrauliczne wtryskiwaczy 140
5.5. Sprawdzanie czujników i nastawników 144
5.6. Czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu 144
5.7. Elementy wykonawcze układu Common Rail 151

6. Układy wtryskowe z pompowtryskiwaczami firmy Lucas- Delphi
6.1. Układ wtryskowy z pompowtryskiwaczami w pojazdach Land Rover
6.2. Wykrywanie usterek w układzie wtryskowym z pompowtryskiwaczami
6.3. Układy wtryskowe z pompowtryskiwaczami Lucas-Delphi samochodów użytkowych
6.4. Wykrywanie usterek silnika FH12
6.5. Sprawdzanie elementów układu wtryskowego Volvo FH12

7. Układ wtryskowy z pompowtryskiwaczami firmy Bosch
7.1. Obwód niskiego ciśnienia paliwa
7.2. Obwód wysokiego ciśnienia paliwa
7.3. Sprawdzanie elementu tłoczącego pompowtryskiwacza
7.4. Wymontowanie i zamontowanie pompowtryskiwacza
7.5. Sterowanie dawki wtrysku
7.6. Recyrkulacja spalin
7.7. Regulacja ciśnienia doładowania

8. Rzędowa pompa wtryskowa regulowana elektronicznie
8.1. Informacje ogólne
8.2. Sterowanie dawki wtrysku
8.3. Regulacja początku wtrysku
8.4. Wykrywanie usterek w układzie wtryskowym
8.5. Sprawdzanie elementów rzędowej pompy wtryskowej regulowanej elektronicznie
8.5.1. Części składowe układu regulacji początku wtrysku
8.5.2. Części składowe układu regulacji dawki
Literatura

KAWASAKI Z750 i Z1000 (2003-2008) - instrukcja napraw Haynes
Cena :135,00 zł

KAWASAKI Z750 i Z1000 (2003-2008) - instrukcja napraw Haynes

Książka serwisowa, instrukcja napraw i eksploatacji oraz obsługa techniczna motocykla Kawasaki Z750 oraz Kawasaki Z1000, modele produkowane od 2003 do 2008 roku. Instrukcja w języku angielskim wydawnictwa Haynes Publishing.

Wydawnictwo: Haynes

Imię i nazwisko:
E-mail:
Telefon:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Dodaj Komentarz
Ocena: 1 10
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator