język: PolskiEnglish
Waluta:

DOŁADOWANIE SILNIKÓW. POJAZDY SAMOCHODOWE

WydawnictwoWydawnictwo WKŁ

AutorJanusz Mysłowski

ISBN978-83-206-1964-5

Liczba stron256

Oprawatwarda

FormatB5 (176×250mm)

Rok wydania2016

Językpolski


Cena : 63,00 zł53,28 zł
Ilość :
opis
produktu
spis
treści
produkty
pokrewne
zakupione
razem
zapytaj
o produkt
opinie
o produkcie

PODRĘCZNIK AKADEMICKI - DOŁADOWANIE SILNIKÓW
Pojazdy samochodowe. Doładowanie mechaniczne. Doładowanie turbosprężarkowe. Doładowanie dynamiczne. Doładowanie kombinowane. Doładowanie Comprex. Aspekty eksploatacyjne doładowania silników trakcyjnych. Symulacyjna charakterystyka zewnętrzna silnika turbodoładowanego.

Podręcznik prezentuje systematyczny wykład z zakresu doładowania silników spalinowych i recyrkulacji spalin. Zawiera podstawowe wiadomości o różnych rodzajach doładowania, najważniejsze zagadnienia doładowania mechanicznego, turbodoładowania, doładowania dynamicznego, doładowania kombinowanego, doładowania Comprex, a także chłodzenia powietrza doładowanego i recyrkulacji spalin. Trzecie wydanie uzupełniono o najnowsze rodzaje doładowania silników spalinowych.

Odbiorcy podręcznika:
Studenci wydziałów mechanicznych wyższych uczelni technicznych o kierunku samochodowym i pokrewnych (eksploatacja, transport) oraz uczniowie średnich szkół samochodowych.

Prof. dr hab. inż. Janusz Mysłowski otrzymał za podręcznik w 2003 roku indywidualną nagrodę Ministra Edukacji Narodowej i Sportu. W czerwcu 2004 roku Autor został odznaczony za książkę Złotym (duży) Medalem im. Emanuela Kanta w Kaliningradzie. Odznaczenie to posiada dwanaście osób na świecie.

DOŁADOWANIE SILNIKÓW

Spis treści

Wykaz ważniejszych oznaczeń i skrótów
Wykaz ważniejszych pojęć
Rozdział 1. Wiadomości podstawowe
Rozdział 2. Doładowanie mechaniczne
Rozdział 3. Doładowanie turbosprężarkowe
3.1. Napęd turbosprężarki
3.2. Budowa i rodzaje turbosprężarek
3.3. Poprawa nadążności turbosprężarek
3.4. Dobór urządzenia doładowującego
3.5. Osiągi silników turbodoładowanych
3.6. Rozbudowane systemy doładowania turbosprężarkowego
3.6.1. Doładowanie Maxidyn
3.6.2. Doładowanie Hyperbar
3.6.3. Doładowanie sekwencyjne (zakresowe)
3.6.4. Doładowanie z wykorzystaniem turbiny mocy
3.6.5. Zastosowanie turbiny mocy do produkcji energii elektrycznej
3.7. Doładowanie turbosprężarkowe silników o zapłonie iskrowym
3.7.1. Doładowanie silników gaźnikowych
3.7.2. Doładowanie silników zasilanych wtryskiem benzyny
3.7.3. Ograniczenia w stosowaniu doładowania
3.7.4. Przykład zastosowania
3.7.5. Ekonomiczność pracy silników o zapłonie iskrowym
3.8. Dodatkowa sprężarka o napędzie elektrycznym wspomagająca turbodoładowanie
Rozdział 4. Doładowanie dynamiczne
4.1. Opis metody
4.2. Strona dolotowa silnika
4.3. Teoria falowa
4.4. Efekt bezwładnościowy
4.5. Strona wylotowa silnika
4.6. Dobór układu dolotowego zapewniającego doładowanie dynamiczne
4.6.1. Dobór metodą tradycyjną
4.6.2. Dobór układu dolotowego silnika wysokoprężnego na podstawie jego charakterystyki zewnętrznej
4.7. Przykłady zastosowania
4.8. Efekt doładowania silników o zapłonie iskrowym
Rozdział 5. Doładowanie kombinowane
5.1. Opis metody
5.2. Dobór układu doładowującego
5.3. Przykłady zastosowania
Rozdział 6. Doładowanie Comprex
6.1. Opis działania doładowarki Comprex
6.2. Teoretyczne podstawy przepływu z uwzględnieniem zjawisk falowych
6.3. Dobór doładowarki Comprex do tłokowego silnika spalinowego
6.4. Eksploatacja silników z doładowaniem Comprex
Rozdział 7. Aspekty eksploatacyjne doładowania silników trakcyjnych
7.1. Uwagi ogólne
7.2. Chłodzenie powietrza doładowującego
7.3. Rozruch silnika doładowanego
7.3.1. Doładowanie dynamiczne, mechaniczne i Comprex
7.3.2. Turbodoładowanie
7.4. Recyrkulacja i toksyczność spalin
7.5. Ekonomiczność pracy silnika
7.6. Właściwości dynamiczne
7.7. Awaryjność urządzeń doładowujących
Rozdział 8. Symulacyjna charakterystyka zewnętrzna silnika turbodoładowanego
8.1. Uwagi ogólne
8.2. Wiarygodność przedstawionej metody
Literatura

 

DOŁADOWANIE SILNIKÓW

Spis treści

Wykaz ważniejszych oznaczeń i skrótów
Wykaz ważniejszych pojęć
Rozdział 1. Wiadomości podstawowe
Rozdział 2. Doładowanie mechaniczne
Rozdział 3. Doładowanie turbosprężarkowe
3.1. Napęd turbosprężarki
3.2. Budowa i rodzaje turbosprężarek
3.3. Poprawa nadążności turbosprężarek
3.4. Dobór urządzenia doładowującego
3.5. Osiągi silników turbodoładowanych
3.6. Rozbudowane systemy doładowania turbosprężarkowego
3.6.1. Doładowanie Maxidyn
3.6.2. Doładowanie Hyperbar
3.6.3. Doładowanie sekwencyjne (zakresowe)
3.6.4. Doładowanie z wykorzystaniem turbiny mocy
3.6.5. Zastosowanie turbiny mocy do produkcji energii elektrycznej
3.7. Doładowanie turbosprężarkowe silników o zapłonie iskrowym
3.7.1. Doładowanie silników gaźnikowych
3.7.2. Doładowanie silników zasilanych wtryskiem benzyny
3.7.3. Ograniczenia w stosowaniu doładowania
3.7.4. Przykład zastosowania
3.7.5. Ekonomiczność pracy silników o zapłonie iskrowym
3.8. Dodatkowa sprężarka o napędzie elektrycznym wspomagająca turbodoładowanie
Rozdział 4. Doładowanie dynamiczne
4.1. Opis metody
4.2. Strona dolotowa silnika
4.3. Teoria falowa
4.4. Efekt bezwładnościowy
4.5. Strona wylotowa silnika
4.6. Dobór układu dolotowego zapewniającego doładowanie dynamiczne
4.6.1. Dobór metodą tradycyjną
4.6.2. Dobór układu dolotowego silnika wysokoprężnego na podstawie jego charakterystyki zewnętrznej
4.7. Przykłady zastosowania
4.8. Efekt doładowania silników o zapłonie iskrowym
Rozdział 5. Doładowanie kombinowane
5.1. Opis metody
5.2. Dobór układu doładowującego
5.3. Przykłady zastosowania
Rozdział 6. Doładowanie Comprex
6.1. Opis działania doładowarki Comprex
6.2. Teoretyczne podstawy przepływu z uwzględnieniem zjawisk falowych
6.3. Dobór doładowarki Comprex do tłokowego silnika spalinowego
6.4. Eksploatacja silników z doładowaniem Comprex
Rozdział 7. Aspekty eksploatacyjne doładowania silników trakcyjnych
7.1. Uwagi ogólne
7.2. Chłodzenie powietrza doładowującego
7.3. Rozruch silnika doładowanego
7.3.1. Doładowanie dynamiczne, mechaniczne i Comprex
7.3.2. Turbodoładowanie
7.4. Recyrkulacja i toksyczność spalin
7.5. Ekonomiczność pracy silnika
7.6. Właściwości dynamiczne
7.7. Awaryjność urządzeń doładowujących
Rozdział 8. Symulacyjna charakterystyka zewnętrzna silnika turbodoładowanego
8.1. Uwagi ogólne
8.2. Wiarygodność przedstawionej metody
Literatura
TEORIA SILNIKÓW TŁOKOWYCH. POJAZDY SAMOCHODOWE
Cena :63,00 zł53,28 zł

TEORIA SILNIKÓW TŁOKOWYCH. POJAZDY SAMOCHODOWE

Teoria silników tłokowych. Obiegi teoretyczne. Obiegi porównawcze i ich urzeczywistnienie. Termochemia spalania. Termodynamiczna analiza obiegu na podstawie uproszczonego bilansu energii. Procesy spalania. Obiegi rzeczywiste. Zasilanie i systemy spalania. Toksyczność spalin. Parametry operacyjne i charakterystyki silników. Paliwa i oleje.

Wydawnictwo: Wydawnictwo WKŁ

SILNIKI POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH - CZĘŚĆ 2
Cena :57,75 zł47,17 zł

SILNIKI POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH - CZĘŚĆ 2

Budowa i działanie oraz zasady eksploatacji, obsługi i naprawy układów zasilania, chłodzenia, smarowania oraz dolotowych i wylotowych silników spalinowych. Treść bogato zilustrowano przykładami, uwzględniając najnowsze rozwiązania konstrukcyjne silników.

Wydawnictwo: Wydawnictwo WKŁ

VADEMECUM LAKIERNIKA - CZĘŚĆ 1 - PORADNIK SERWISOWY
Cena :22,00 zł20,26 zł

VADEMECUM LAKIERNIKA - CZĘŚĆ 1 - PORADNIK SERWISOWY

Poradnik serwisowy 02/2008. VADEMECUM LAKIERNIKA - część 1.Towar dostępny tylko na płycie CD (format PDF) Technologia lakierowania fabrycznego. Rodzaje powłok lakierniczych. Dobór koloru. Wady lakiernicze. BHP w lakiernictwie. Organizacja lakierni. Modernizacja lakierni w oparciu o LZO.

Wydawnictwo: Instalator Polski

VADEMECUM LAKIERNIKA - CZĘŚĆ 2 - PORADNIK SERWISOWY
Cena :22,00 zł20,26 zł

VADEMECUM LAKIERNIKA - CZĘŚĆ 2 - PORADNIK SERWISOWY

Poradnik serwisowy 03/2008. VADEMECUM LAKIERNIKA - część 2. Poradnik dostępny tylko w wersji elektronicznej - płyta CD ( format PDF) Prace lakiernicze. Przygotowanie powierzchni lakierowanej. Szpachlowanie. Szlifowanie. Pistolety lakiernicze. Myjnie do pistoletów. Materiały polerskie.

Wydawnictwo: Instalator Polski

BMW SERII 3 (TYPU E46) . SAM NAPRAWIAM SAMOCHÓD
Cena :69,00 zł59,28 zł

BMW SERII 3 (TYPU E46) . SAM NAPRAWIAM SAMOCHÓD

Książka serwisowa, instrukcja obsługi samochodu BMW SERII 3 TYPU E46 (modele produkowane od kwietnia 1998 roku). Poradnik serii Sam naprawiam samochód dla mechaników i użytkowników samochodów osobowych marki BMW.

Wydawnictwo: Wydawnictwo WKŁ

Imię i nazwisko:
E-mail:
Telefon:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Dodaj Komentarz
Ocena: 1 10
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator