MIESIĘCZNIK AUTOELEKTRO numer 134 zawiera opis:
- schemat układu elektrycznego samochodu
- Nissan Note seria E11, wychodząca od stycznia 2006. Silniki Diesel K9K – benzynowe CR i HR - (część 1)
- Saab Trionic 8 - System sterowania silnikiem Trionic 8 z IDM - pomiarem prądu jonizacji (część 2)
Magazyn AutoElektro jest miesięcznikiem poświęconym elektromechanice i elektronice samochodowej. Integralną częścią każdego numeru są szczegółowe i przystępnie sporządzone schematy układów elektrycznych oraz układów wtryskowo-zapłonowych poszczególnych marek samochodów, wzbogacone dokładnymi ilustracjami.
Autoelektro Nr 134 - grudzień 2011:
SPIS TREŚCI
- Marek Pachowiak
Sterowniki samochodowe - część 10
Zasilanie elementów wykonawczych
- TECHNIKA
Kia Venga
BMW: ActiveHybrid
- RADA MIESIĄCA
Samochód: Peugeot 206 1.4 HDI, kod silnika 8HX
Usterka: Trudności z rozruchem, nieregularne obroty biegu jałowego, przypadki gaśnięcia
UKŁADY ELEKTRYCZNE SAMOCHODÓW
Nissan Note seria E11, wychodząca od stycznia 2006.
Silniki Diesel K9K – benzynowe CR i HR - część 1
Przedstawienie komponentów
Złącza i kolory przewodów
Tabliczki identyfikacyjne pojazdu
położenie tabliczki identyfikacyjnej
położenie tabliczki identyfikacyjnej silnika CR
położenie tabliczki identyfikacyjnej silnika HR
kod identyfikacyjne
położenie tabliczki identyfikacyjnej silnika K9K
Jednostki sterujące, skrzynki rozdziału zasilania elektrycznego i przekaźniki w kabinie
położenie jednostek sterujących i skrzynek rozdziału zasilania elektrycznego – przedział kabiny przód
szczegóły położenia jednostek sterujących – przedział kabinowy przód
widok z przodu skrzynki rozdziału zasilania elektrycznego kabiny (J/B)
widok z tyłu skrzynki rozdziału zasilania elektrycznego kabiny (J/B)
położenie bezpieczników w J/B (skrzynka rozdziału zasilania elektrycznego w kabinie)
Jednostki sterujące, skrzynki rozdziału zasilania elektrycznego i przekaźniki w przedziale silnika
jednostki sterujące w przedziale silnika
szczegóły położenia jednostek sterujących w przedziale silnika
położenie skrzynki E50 i skrzynki z przekaźnikami PTC w przedziale silnika (tylko dla silnika K9K)
skrzynka bezpieczników akumulatora (FB)
skrzynka bezpieczników w przedziale silnika (E1 i E50)
bezpieczniki, przekaźniki i złącza jednostki sterującej IPDM (E/R)
Wiązka elektryczna główna
wiązka elektryczna główna dla jednostek napędowych CR i HR
wiązka elektryczna główna dla jednostek napędowych K9K
Komponenty w przedziale silnika
komponenty główne systemu sterowania silników CR
komponenty główne systemu sterowania silników HR
komponenty główne systemu sterowania silników K9K
Komponenty w kabinie
komponenty po lewej stronie kabiny
komponenty w kabinie części dachu
komponenty drzwi przednich lewych
komponenty drzwi przednich prawych
komponenty drzwi tylnych lewych
komponenty drzwi bagażnika
Złącza głównych jednostek sterujących
złącza jednostek sterujących silnik CR
złącza jednostek sterujących silnik K9K
złącza jednostek sterujących silnik HR
złącza jednostki sterującej automatycznej skrzyni biegów
złącza jednostki sterującej ABS-ESP
złącza jednostki sterującej BCM
złącza jednostki sterującej automatycznej klimatyzacji
złącza jednostki sterującej poduszek powietrznych i napinaczy pasów bezpieczeństwa
złącza i schemat wewnętrzny regulatora jasności oświetlenia
Dane automatycznej skrzyni biegów
Silnik HR
położenie komponentów sterowania silnika w przedziale silnika dla jednostek napędowych HR
położenie komponentów (szczegóły) sterowania silnika dla jednostek napędowych HR – przepływomierz z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza; czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnika; korpus elektronicznej przepustnicy; czujnik fazy; cewki zapłonowe; wtryskiwacze elektromagnetyczne; elektrozawór doprowadzenia par paliwa; złącza jednostki sterującej silnika; jednostka sterująca silnika; IPDM E/R; bezpiecznik pompy (15 A); elektrozawór zmiennych faz rozrządu; czujnik spalania stukowego; czujnik ciśnienia gazu w klimatyzacji; zawór recyrkulacji par oleju z kadłuba silnika; kolektor wydechowy; sonda lambda przed katalizatorem; sonda lambda za katalizatorem; złącze sondy lambda za katalizatorem; wentylator elektryczny chłodnicy; czujnik położenia wału korbowego silnika; stycznik świateł stop; pedał hamulca; złącze czujnika położenia pedału przyspieszenia; czujnik położenia pedału przyspiesznika; pedał przyspieszenia; zespół umieszczony w zbiorniku z pompą i czujnikiem poziomu paliwa; pompa i filtr paliwa; regulator ciśnienia; regulator ciśnienia paliwa; czujnik poziomu paliwa
Dane silnika HR
prędkość biegu jałowego i kąt wyprzedzenia zapłonu
ciśnienie paliwa
dane czujnika temperatury silnika
dane czujnika temperatury powietrza (w przepływomierzu)
dane czujnika spalania stukowego
podgrzewacz sondy lambda
elektrozawór zmiennych faz rozrządu
silnik sterujący przepustnicą
wtryskiwacze elektromagnetyczne
elektryczna pompa paliwa
sygnał generowane przez czujniki fazy GMP
pomiary możliwe do wykonania na złączu jednostki sterującej ECM
tabela kodów błędów powodujących działanie silnika w trybie „fail safe”
tabela z priorytetami kodów błędów
tabela przekaźników
Schemat elektryczny Nissan Note : bezpieczniki mocy
Schemat elektryczny Nissan Note : bezpieczniki w przedziale silnika nie spod stacyjki
Schemat elektryczny Nissan Note : bezpieczniki w przedziale kabinowym
Schemat elektryczny Nissan Note : bezpieczniki w przedziale silnika spod stacyjki
Schemat elektryczny Nissan Note : ładowanie silników CR, HR, K9K
Schemat elektryczny Nissan Note : rozruch silników CR, HR, K9K z M/T
Schemat elektryczny Nissan Note : rozruch silników CR i HR z A/T
Schemat elektryczny Nissan Note : światła przeciwmgłowe tylne
Schemat elektryczny Nissan Note : światła stop i cofania
Schemat elektryczny Nissan Note : światła automatyczne
Schemat elektryczny Nissan Note : światła tradycyjne
Schemat elektryczny Nissan Note : światła pozycyjne
Schemat elektryczny Nissan Note : światła tablicy rejestracyjnej
Schemat elektryczny Nissan Note : światła przeciwmgłowe przednie
- Nowości
Werther Polska – MUNSTER 9000 3D w wersji mobilnej
Werther Polska – HART TWO BLACK zamiast MUNSTERA
Launch Polska Sp. z o.o. – Nowa promocyjna cena czterokolumnowego podnośnika diagnostycznego TLT-440 JA
Texa POLAND - Ciągła aktualizacja TEXA
- mgr inż. Leszek Halicki
Mierniki RLC DE-5000 i DE-5000U
- Denso
Pionierskie świece zapłonowe TT firmy Denso
- Produkt miesiąca
WEGA s.c. - Nowy tester Magneti Marelli Vision
Seria AutoElektro to miesięcznik kierowany przede wszystkim do warsztatów i serwisów samochodowych. Wybór zawartych w nim tematów zainteresuje jednak szersze grono odbiorców branży motoryzacyjnej.
Magazyn porusza również zagadnienia techniczne oraz problemy, z którymi zarówno użytkownicy samochodów, jak i warsztaty naprawcze mogą się zetknąć w niedalekiej przyszłości. Artykuły szkoleniowe prezentowane są przez grono niekwestionowanych autorytetów w dziedzinie elektroniki samochodowej, nauczycieli i wykładowców akademickich, konstruktorów sprzętu diagnostycznego, prowadzących szkolenia dla serwisów samochodowych.
Nieodłącznym elementem każdego wydania AutoElektro jest również prezentacja nowości z rynku elektrotechniki i elektroniki samochodowej. Dotyczą one zarówno części i systemów instalowanych w samochodach, jak też aparatury diagnostycznej, narzędzi i wyposażenia warsztatów naprawczych i diagnostycznych. Artykuły i porady tworzone przy współpracy z firmami: BOSCH, AXES SYSTEM, MAGNETI MARELLI, NGK, LABIMED ELECTRONICS, WEBASTO, VALEO, WSOP, TOMCAR, ELEX, ELPIGAZ.