język: PolskiEnglish

POLSKIE KONSTRUKCJE MOTORYZACYJNE 1961-1965

WydawnictwoWydawnictwo WKŁ

AutorAndrzej Zieliński

ISBN978-83-206-1671-2

Liczba stron204

Oprawamiękka

FormatB5

Rok wydania2011

Językpolski


Cena : 49,35 zł42,28 zł
Ilość :
opis
produktu
spis
treści
produkty
pokrewne
zakupione
razem
zapytaj
o produkt
opinie
o produkcie

POLSKIE KONSTRUKCJE MOTORYZACYJNE 1961-1965

Druga książka poświecona dorobkowi polskich konstruktorów pojazdów samochodowych, rolniczych ciągników kołowych i motorowerów po drugiej wojnie światowej. Opisano 122 pojazdy produkowane seryjnie i prototypowe. Są wśród nich zarówno pojazdy, które czasami można jeszcze spotkać na polskich drogach, jak też zupełnie zapomniane samochody osobowe, mikrobusy i autobusy, samochody dostawcze i ciężarowe, samochody specjalne i specjalizowane, zestawy ciągników siodłowych z naczepami, ciągniki rolnicze, motocykle, skutery i motorowery.

POLSKIE KONSTRUKCJE MOTORYZACYJNE 1961-1965

Spis treści
 
Od Autora

1. SAMOCHODY OSOBOWE
Syrena 104 (prototyp
Syrena Kombi (prototyp)
Syrena 102
Syrena 102 S
Syrena 103
Syrena 103 S
Alfa, Beta i Delta (prototypy)
Syrena 110 (prototyp)
Warszawa 203 (prototyp)
Warszawa 202
Warszawa 203
Warszawa 204
Warszawa 210 (prototyp)
Warszawa 203 Taxi
Warszawa 203 K

2. AUTOBUSY I MIKROBUSY
Mikrobusy
Nysa San N-61 M/M Tropic
Nysa N-63 M (prototyp)
Nysa 501 M/M Tropic
SFA-4 Alfa (prototyp)
Autobusy międzymiastowe
San H-25 A
San H-25 A/64
San H-27 A
Autobusy miejskie
San H-25 B
San H-27 B
Jelcz 272 Mex
Jelcz MPA-62
Jelcz AP-02
Autobusy turystyczne
SFA-2 (prototyp)
SFA-3 (prototyp)
Odra 042 (prototyp)
Jelcz MAT Oławka (prototyp)
Jelcz 014 Lux

3. SAMOCHODY CIĘŻAROWE I DOSTAWCZE
Samochody dostawcze
Warszawa 202 P
Warszawa 203 P
Warszawa 204 P
Żuk A-13
Samochody ciężarowe
Star 25 HDS-1
Star 25 Tropic
Star 25 L Combi 12
Star 27
Star 27 L
Star 200 IWP/633 (prototyp)
Star A-200 (prototyp)
Star A-83 6x4 (prototyp)
Star A-83 6x2 (prototyp)
Star A-830 6x2 (prototyp)
Star A-88 6x2 (prototyp)
Star 25 M1
Żubr A-80/62
Żubr II (prototyp)
Star 660 M1

4. SAMOCHODY SPECJALIZOWANE I SPECJALNE
Samochody samowyładowcze
Star W-25 M1
Star 3W-27 (prototyp)
Tur (prototyp)
Furgony ogólnego przeznaczenia
Warszawa 201 F
Nysa N-63 F/T (prototyp)
Warszawa 203 F/204 F
Nysa 501 F
Nysa 501 T
Żuk A-05
FSC B-40 (prototyp)
Star 25 N (94, 95, 96, 97)
Furgony specjalizowane
Żuk A-03 PTHW-2 Pieczywo
Star 25 PTHW-2 Pieczywo
Żuk A-08 PTHW-1 Pieczywo (prototyp)
Star 25 N Meble
Star 25 L N-38
Żuk A-03 PTHW-2 Odzież (prototyp)
Nysa NC-62
Star 25 L Renifer
Żubr A-80 Mielec
Samochody do przewozu cieczy
Star 25 WZBUCh
Ciągniki siodłowe
Star C-25/K-26 (prototyp)
Star C-27
Żubr A-80 C
Samochody służby zdrowi
Nysa San N-61 S/S Tropic
Star 25 LS
Warszawa 202 S
Warszawa 202 A/203 A
Nysa N-63 S (prototyp)
Nysa 501 S/S Tropic
Samochody do oczyszczania miast i dróg
Star 25 SM-2 Bajadera
Star 25 PS-5
Star 25 SM-4
Star 25 SK-2
Star 27 SW-1
Samochody do celów kulturalno-oświatowych
Nysa N-61 K
Nysa N-63 P (prototyp)
Nysa 501 K
Samochody warsztatowo-naprawcze
Star 25 WPK-2
Star 25 L PM
Samochody do transportu masy betonowej
Star 25 MSH-2
Żubr A-80 BS-41
Żurawie samochodowe
Star 25 ŻS-4 (prototyp)
Star 66 ŻSH-6 K
Żubr A-80 ŻSE-10 (prototyp)

5. ZESTAWY CIĄGNIKÓW SIODŁOWYCH Z NACZEPAMI
Star C-27 z naczepą D-60 B
Star C-25 S z naczepą CN-61
Żubr A-80 C z naczepą CNŻ-11
Star C-27 z naczepą NB-6
Tatra 138 NT z naczepą ND-160 

6. CIĄGNIKI ROLNICZE
Ursus C-328 1
Ursus C-4011 

7. MOTOCYKLE I SKUTERY
Motocykle
WSK Sarenka (prototyp –1962) 1
WFM M-06 S-34
WSK M-15 Sarenka (prototyp – 1963)
WSK M-06-64
WSK M-19 Kos (prototyp)
WFM M-06 S-01 Z1
SHL M-11/M-11 Lux
WFM M-16 Tarpan (prototyp)
SFM M-13 Junak (prototyp)
SFM M-14 Iskra (prototyp)
Skutery
WFM Osa Ł-13 (prototyp)
WFM M-52 Osa 189
WFM M-52a Osa (prototyp)
WFM M-55 (prototyp)

8. MOTOROWERY
Komar MR-231 1
Komar MR-232 

Wykaz pojazdów w ujęciu chronologicznym 200
Bibliografia 

SAMOCHODY PRL-u
Cena :59,90 zł54,14 zł

SAMOCHODY PRL-u

Książka prezentuje kultowe polskie pojazdy m.in. Mikrusa, Warszawę, Syrenę i Fiata 126p. Przedstawia opisy samochodów ciężarowych i dostawczych oraz autobusów. Jeden z rozdziałów poświęcony został pojazdom rolniczym - ciągnikom i kombajnom. Publikacja prezentuje również, niestety nie wdrożone do produkcji, prototypy samochodów, które często zarówno stylistyką jak i parametrami technicznymi, nie odbiegały od ówczesnych światowych standardów.

Wydawnictwo: Księży Młyn Dom Wydawniczy

SAMOCHODY OSOBOWE POLSKI FIAT 508 I 518 - HISTORIA MOTORYZACJI
Cena :37,80 zł

SAMOCHODY OSOBOWE POLSKI FIAT 508 I 518 - HISTORIA MOTORYZACJI

Historia rozwoju konstrukcji oraz szczegółowe opisy techniczne i dane eksploatacyjne samochodów Polski Fiat 508 i 518, początkowo montowanych, a później produkowanych seryjnie na podstawie licencji przez Fabrykę Samochodów Osobowych i Półciężarowych Państwowych Zakładów Inżynierii w Warszawie.

Wydawnictwo: Wydawnictwo WKŁ

SAMOCHODY CIĘŻAROWE URSUS 1928-1930
Cena :18,00 zł

SAMOCHODY CIĘŻAROWE URSUS 1928-1930

Dla większości interesujących się historią polskiego przemysłu, marka „Ursus” jednoznacznie kojarzy się z wieloma typami produkowanych od roku 1947 ciągników rolniczych i metalurgią. Mało kto jednak pamięta, że tak nazywały się wytwarzane od roku 1928 metodami przemysłowymi pierwsze polskie samochody ciężarowe produkowane na licencji włoskiej firmy SPA.

Wydawnictwo: Wydawnictwo ZP Grupa

POLSKIE KONSTRUKCJE MOTORYZACYJNE 1947-1960
Cena :53,55 zł46,28 zł

POLSKIE KONSTRUKCJE MOTORYZACYJNE 1947-1960

Polskie konstrukcje motoryzacyjne 1947-1960, książka poświęcona rozwojowi polskiej myśli konstrukcyjnej w dziedzinie motoryzacji w latach 1947-1960. Zawiera opisy 125 typów i odmian polskich pojazdów (przedprototypów, prototypów i samochodów seryjnych), w tym samochodów osobowych, mikrobusów, autobusów, samochodów ciężarowych, ciągników siodłowych, motocykli i skuterów oraz motorowerów.

Wydawnictwo: Wydawnictwo WKŁ

POLSKI FIAT 125P - FSO 125P
Cena :45,00 zł

POLSKI FIAT 125P - FSO 125P

Polski Fiat 125p (później nazywany FSO 125p lub FSO 1300/1500) był wytwarzany prawie ćwierć wieku i z bram warszawskiej Fabryki Samochodów Osobowych wyjechał w liczbie niemal 1,5 mln egzemplarzy. Wiele pojazdów wyeksportowano, a wiele jeszcze do dzisiaj obecnych jest na polskich drogach, pomimo to, że ich produkcję zaprzestano w 1991 r.

Wydawnictwo: Wydawnictwo ZP Grupa

Imię i nazwisko:
E-mail:
Telefon:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Dodaj Komentarz
Ocena: 1 10
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator