język: PolskiEnglish

DWUMASOWE KOŁA ZAMACHOWE W SILNIKACH SAMOCHODÓW OSOBOWYCH - część 1

WydawnictwoInstalator Polski

ISBNPS 2011-02

Liczba stron58

Oprawabroszurowa

Format246 x 174 mm

Rok wydania2011

Językpolski


Produkt archiwalny
Ilość :
opis
produktu
spis
treści
produkty
pokrewne
zakupione
razem
zapytaj
o produkt
opinie
o produkcie

PORADNIK SERWISOWY
DWUMASOWE KOŁA ZAMACHOWE W SILNIKACH SAMOCHODÓW OSOBOWYCH - część 1 
NR 02/2011

PORADNIK MOTORYZACYJNY. DWUMASOWE KOŁA ZAMACHOWE W SILNIKACH SAMOCHODÓW OSOBOWYCH

Spis treści:

 

 

1. SPOSOBY TŁUMIENIA DRGAŃ SILNIKÓW SPALINOWYCH I UKŁADÓW NAPĘDOWYCH 
1.1. Konstrukcje dwumasowych kół zamachowych firmy Schaeffler (LuK)  10
1.2. Konstrukcje dwumasowych kół zamachowych firmy ZF (SACHS)  16

 

2. KOŁA DWUMASOWE FIRMY SCHAEFFLER (LuK) – NIESPRAWNOŚCI, DIAGNOSTYKA I TECHNOLOGIA WYMIANY  
2.1. Rozpoznawanie objawów zużycia oraz wymiana dwumasowych kół zamachowych  18
2.2. Diagnostyka przyrządowa dwumasowych kół zamachowych zamontowanych w pojeździe  26
2.3. Kompleksowa analiza uszkodzeń sprzęgła i dwumasowego koła zamachowego w samochodzie Mercedes-Benz Sprinter  36

 

3. DWUMASOWE KOŁA ZAMACHOWE FIRMY ZF (SACHS) 
3.1. Metodyka postępowania w zakresie rozpoznawania objawów zużycia oraz wymiany dwumasowych kół zamachowych  40
3.2. Technologia demontażu dwumasowych kół zamachowych oraz diagnostyka organoleptyczna  41
3.3. Diagnostyka przyrządowa dwumasowych kół zamachowych  45
3.4. Przykład technologii wymiany w samochodach Audi (ABGF2)  50

 

4. ZESTAWY ZASTĘPCZE DWUMASOWYCH KÓŁ ZAMACHOWYCH FIRMY VALEO 
4.1. Tradycyjne, hydrauliczne i zestawy naprawcze  54
4.2. Technologia montażu  57 

 

PORADNIK SERWISOWY: DWUMASOWE KOŁA ZAMACHOWE W SILNIKACH SAMOCHODÓW OSOBOWYCH

 

WSTĘP

 

Dwumasowe koła zamachowe stosuje w swoich silnikach wielu producentów samochodów. Chociaż są produkowane od 1985 r., eksploatacja oraz naprawa kół dwumasowych nastręczają wiele kłopotów i niejasności.

 

W niniejszym Poradniku Serwisowym opisano budowę dwumasowych kół zamachowych, zasady ich obsługi oraz wymiany. Omówiono także niesprawności oraz przyczyny ich powstawania. Przedstawiono najpopularniejsze konstrukcje czołowych producentów.

 

Z powodu cyklicznego charakteru pracy tłokowego silnika spalinowego koło zamachowe jest akumulatorem energii kinetycznej. Istotnym zagadnieniem jest również minimalizacja drgań generowanych podczas pracy jednostki napędowej realizowana na drodze silnik - skrzynka przekładniowa. We współczesnych silnikach rolę elementów tłumiących drgania przejęło dwumasowe koło zamachowe. Stanowi ono jednocześnie podstawę mocowania i pierwszy element, z którym współpracują sprzęgła cierne.

 

Z uwagi na odmienną konstrukcję zespołów sprzęgieł ciernych współpracujących z dwumasowymi kołami zamachowymi, w drugiej części Poradnika Serwisowego przedstawimy zagadnienia obsługi i wymiany sprzęgieł.

 


Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z następujących działów:

  • elektronika
  • elektryka
  • diagnostyka
  • technologia napraw mechanicznych
  • lakiernictwo i blacharstwo

Artykuły zawierają:

  • wiele praktycznych informacji z dziedziny budowy i eksploatacji samochodów,
  • opisy spotykanych w samochodach rozwiązań technicznych, oparte na unikalnych materiałach fabrycznych i literaturze zagranicznej,
  • technologie napraw najnowocześniejszych układów,
  • porady ekspertów z branży,
  • prezentowanie zagadnień budowlanych i technologicznych, związanych z projektowaniem, wyposażaniem i modernizowaniem warsztatów,
  • omówienie zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Dodaj Komentarz
Ocena: 1 10
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator