[zamknij] |
Chcesz otrzymywać informacje o nowościach
w naszym sklepie? Wpisz swój adres e-mail!
Tylko subskrybenci otrzymują wysokie rabaty
na zakupy w naszym sklepie.
Nie czekaj, zapisz się już dziś !
WydawnictwoInstalator Polski
ISBNPS 2011-02
Liczba stron58
Oprawabroszurowa
Format246 x 174 mm
Rok wydania2011
Językpolski
PORADNIK SERWISOWY
DWUMASOWE KOŁA ZAMACHOWE W SILNIKACH SAMOCHODÓW OSOBOWYCH - część 1
NR 02/2011
PORADNIK MOTORYZACYJNY. DWUMASOWE KOŁA ZAMACHOWE W SILNIKACH SAMOCHODÓW OSOBOWYCH
Spis treści:
1. SPOSOBY TŁUMIENIA DRGAŃ SILNIKÓW SPALINOWYCH I UKŁADÓW NAPĘDOWYCH
1.1. Konstrukcje dwumasowych kół zamachowych firmy Schaeffler (LuK) 10
1.2. Konstrukcje dwumasowych kół zamachowych firmy ZF (SACHS) 16
2. KOŁA DWUMASOWE FIRMY SCHAEFFLER (LuK) – NIESPRAWNOŚCI, DIAGNOSTYKA I TECHNOLOGIA WYMIANY
2.1. Rozpoznawanie objawów zużycia oraz wymiana dwumasowych kół zamachowych 18
2.2. Diagnostyka przyrządowa dwumasowych kół zamachowych zamontowanych w pojeździe 26
2.3. Kompleksowa analiza uszkodzeń sprzęgła i dwumasowego koła zamachowego w samochodzie Mercedes-Benz Sprinter 36
3. DWUMASOWE KOŁA ZAMACHOWE FIRMY ZF (SACHS)
3.1. Metodyka postępowania w zakresie rozpoznawania objawów zużycia oraz wymiany dwumasowych kół zamachowych 40
3.2. Technologia demontażu dwumasowych kół zamachowych oraz diagnostyka organoleptyczna 41
3.3. Diagnostyka przyrządowa dwumasowych kół zamachowych 45
3.4. Przykład technologii wymiany w samochodach Audi (ABGF2) 50
4. ZESTAWY ZASTĘPCZE DWUMASOWYCH KÓŁ ZAMACHOWYCH FIRMY VALEO
4.1. Tradycyjne, hydrauliczne i zestawy naprawcze 54
4.2. Technologia montażu 57
PORADNIK SERWISOWY: DWUMASOWE KOŁA ZAMACHOWE W SILNIKACH SAMOCHODÓW OSOBOWYCH
WSTĘP
Dwumasowe koła zamachowe stosuje w swoich silnikach wielu producentów samochodów. Chociaż są produkowane od 1985 r., eksploatacja oraz naprawa kół dwumasowych nastręczają wiele kłopotów i niejasności.
W niniejszym Poradniku Serwisowym opisano budowę dwumasowych kół zamachowych, zasady ich obsługi oraz wymiany. Omówiono także niesprawności oraz przyczyny ich powstawania. Przedstawiono najpopularniejsze konstrukcje czołowych producentów.
Z powodu cyklicznego charakteru pracy tłokowego silnika spalinowego koło zamachowe jest akumulatorem energii kinetycznej. Istotnym zagadnieniem jest również minimalizacja drgań generowanych podczas pracy jednostki napędowej realizowana na drodze silnik - skrzynka przekładniowa. We współczesnych silnikach rolę elementów tłumiących drgania przejęło dwumasowe koło zamachowe. Stanowi ono jednocześnie podstawę mocowania i pierwszy element, z którym współpracują sprzęgła cierne.
Z uwagi na odmienną konstrukcję zespołów sprzęgieł ciernych współpracujących z dwumasowymi kołami zamachowymi, w drugiej części Poradnika Serwisowego przedstawimy zagadnienia obsługi i wymiany sprzęgieł.
Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z następujących działów:
Artykuły zawierają: