[zamknij] |
Chcesz otrzymywać informacje o nowościach
w naszym sklepie? Wpisz swój adres e-mail!
Tylko subskrybenci otrzymują wysokie rabaty
na zakupy w naszym sklepie.
Nie czekaj, zapisz się już dziś !
WydawnictwoInstalator Polski
AutorWojciech Sobieraj
ISBNPS 2005-04
Liczba stron42
Oprawabroszurowa
Formatpłyta CD
Rok wydania2005
Językpolski
PORADNIK SERWISOWY
AUTOMATYCZNE SKRZYNIE BIEGÓW
NR 04/2005
Automatyczne skrzynie biegów. Budowa klasycznej skrzyni biegów. Przykład działania bloku hydraulicznego. Układ sterujący. Czujniki zewnętrzne. Zasady prawidłowej obsługi automatycznej skrzyni biegów.
PORADNIK SERWISOWY WYDANY NA PŁYCIE CD
Od autora:
Współczesna automatyczna skrzynia biegów jest postrzegana jako zespół skomplikowany i wymagający specyficznej obsługi. Warsztaty serwisowe ze szczególną rezerwą podchodzą do diagnostyki i napraw sterowników - bloków hydraulicznych, których budowa w skrzyniach sterownych mechanicznie jest bardzo złożona. Współczesne, elektroniczne układy sterowania przekładnią automatyczną umożliwiły znaczne uproszczenie budowy bloku hydraulicznego. W zamian za to na tradycyjnie mechanicznym zespole pojawiły się elementy elektryczne, które choć dobrze znane w przemyśle samochodowym, ponownie stały się przeszkodą w pewnej i efektywnej naprawie skrzynki automatycznej. Przede wszystkim jednak, największą barierą w obsłudze tego typu przekładni jest ich niska popularność w naszym regionie. W poradniku zostaną przedstawione podstawy budowy skrzyni automatycznej, przykłady typowych uszkodzeń elementów tego zespołu oraz wskazówki dotyczące weryfikacji skrzyń przed naprawą. Klasyczna, stosowana w samochodach osobowych przekładnia automatyczna składa się z czterech podstawowych zespołów:
- konwertora
- przekładni planetarnych
- koszy sprzęgieł i hamulców
- bloku hydraulicznego
Artykuły zawierają:
1. Budowa klasycznej skrzyni biegów
1.1. Konwertor
1.1.1. Sprzęgło lock-up
1.2. Przekładnia planetarna
1.3. Zespoły sprzęgieł i hamulców
1.3.1. Sprzęgło jednokierunkowe
1.3.2. Mechanizm hamulca postojowego
1.3.3. Pompa oleju
1.4. Blok hydrauliczny
2. Przykład działania bloku hydraulicznego
3. Automatyczne skrzynie biegów. Układ sterujący
4. Automatyczne skrzynie biegów - Czujniki zewnętrzne
5. Zasada prawidłowej obsługi automatycznej skrzyni biegów
5.1. Holowanie
5.2. Kontrola i uzupełnienie poziomu oleju
6. Kontrola i weryfikacja zespołów
6.1. Weryfikacja konwertora
6.2. Weryfikacja zespołu planetarnego
6.3. Weryfikacja koszy sprzęgieł i hamulców
6.4. Weryfikacja bloku hydraulicznego
7. Automatyczne skrzynie biegów. Diagnostyka
7.1. Kontrole diagnostyczne
7.2. Diagnostyka pokładowa
Zestawienie kodów usterek grupy PO7XX dla układu sterowania przeniesieniem napędu, odczytywanie z systemu diagnostyki pokładowej samochodu