[zamknij] |
Chcesz otrzymywać informacje o nowościach
w naszym sklepie? Wpisz swój adres e-mail!
Tylko subskrybenci otrzymują wysokie rabaty
na zakupy w naszym sklepie.
Nie czekaj, zapisz się już dziś !
WydawnictwoBellona
AutorMirco De Cet
ISBN978-83-11-10945-2
Liczba stron300
Oprawatwarda
Format170x240 mm
Rok wydania2008
Językpolski
ENCYKLOPEDIA MOTOCYKLI
Pasjonujesz się motocyklami? Ta książka jest właśnie dla Ciebie!
Znajdziesz tu historię ponad stu najważniejszych producentów jednośladów, dowiesz się o ich największych sukcesach, konstrukcyjnych porażkach oraz o zbiegach okoliczności ratujących ich przed ruiną. Mirco de Cet wyrusza w świat konstruktorskich geniuszy, śmiałych rajdowców oraz odważnych biznesmenów. Całość opatrzona jest 750 kolorowymi fotografiami, z których znaczna część pochodzi z prywatnych kolekcji lub muzeów, bo tylko tam można już znaleźć zachowane motocyklowe rarytasy.
Encyklopedia motocykli to nieformalne źródło wiedzy o historii motocykli przeznaczone dla laików i ekspertów motoryzacji. Przedstawiono tu marki, które mają dziś niezachwianą pozycję na rynku, jak Honda, Yamaha, Aprilia czy Ducati oraz dawne sławy, o których się nie pamięta - Adler, NSU, AJS i Indian.
Od autora
Moja publikacja nie aspiruje do miana najlepszego kompendium wiedzy o motocyklach, choć nie ukrywam, że moją ambicją było stworzenie jak najobszerniejszego źródła informacji o tych fascynujących maszynach. Materiał tutaj zebrany starałem się, uporządkować w jak najbardziej przejrzysty sposób, tak by informacje w nim zawarte były jasne i zrozumiałe zarówno dla „starych wyjadaczy", jak i nowicjuszy dopiero poznających tajniki konstrukcji jednośladowych. Przedstawione marki obejmują niekwestionowanych liderów rynku oraz mniej znane konstrukcje, nieraz z zamierzchłej już przeszłości. Dla urozmaicenia treści starałem się przedstawić fascynujące historie poszczególnych firm, które zmagały się ze zmiennymi warunkami rynku oraz konstruktorów i rajdowców, których geniusz techniczny i odwaga na torze wyniosły na szczyty sławy. Nie ulega wątpliwości, że ich wspólny wysiłek był siłą napędową dalszego rozwoju branży.
Motocykl jest już z nami od ponad stu lat, jednak dzisiejsze maszyny w ogóle nie przypominają swoich przodków z początków XX wieku. Postęp technologiczny całkowicie zmienił konstrukcję pojazdów, zwiększył ich osiągi, niezawodność oraz komfort jazdy. Dla europejskich i amerykańskich przedsiębiorców postęp ten oznaczał przejście od produkcji rowerów i akcesoriów do motocykli. Dzisiejsze modele mają najnowszą elektronikę, układy wspomagające bezpieczeństwo, są łatwe w prowadzeniu i przepięknie malowane. Takim przodkiem dzisiejszych supermotocykli był Brough Superior, który rozwijał zawrotną prędkość 160 km/h, podczas gdy konkurencja ledwo co osiągała 80 km/h, a w niedoświadczonych rękach stanowił nie lada zagrożenie dla zdrowia i życia. Dziś supermaszyny w mgnieniu oka osiągają 250 km/h, a ich moc i osiągi przewyższają większość samochodów.
Niesamowite możliwości współczesnych konstrukcji sprawiły, że nieodłącznym elementem jazdy na motocyklu stały się kaski i odzież ochronna, wykonana z najnowocześniejszych materiałów według najnowszych trendów. To, co kiedyś było uznawane za nikomu niepotrzebne dodatki, dziś jest absolutną koniecznością, niezależnie od postępu w dziedzinie systemów bezpieczeństwa.
Motocykle skupiają wokół siebie entuzjastów w każdym wieku, którzy chętnie uczestniczą w zlotach i mniej oficjalnych imprezach. Nieważne, kto czym jeździ zawsze znajdzie się jakiś wspólny temat: wady i zalety poszczególnych silników, wałki rozrządu, prędkość maksymalna, wycieki oleju, problemy z naprawami, no i oczywiście niesamowite emocje z jazdy. Ciekawość i braterstwo zawsze przyciągały wielbicieli motocykli na całym świecie. Mam nadzieje, że chociaż szczyptę tej pasji udało mi się przemycić w tej „Encyklopedii motocykli".
Mirco de Cet
Spis treści:
Wstęp
ABC - Ascot Pullin
Bat - Bultaco
Cagiva - CZ/Jawa
Daimler - Durkopp
Excelsior (UK) - Excelsior (USA)
FB Mondial - Francis Barnett
Garelli - Greeves
Harley Davidson - Husqvarna
Imme - Innocenti
James
Kawasaki - KTM
Laverda - Levis
Matchless - MuZ
Ner-a-Car - NUT
OEC - Ossa
P&M/Panther - Puch
Raleigh - Rumi
Sachs - Suzuki
Terrot - Triumph
Ural
Velocette - Vincent
Wanderer - Wooler
Yamaha
Zenith - Zundapp
Indeks
Podziękowania
Encyklopedia motocykli - polecamy!