język: PolskiEnglish

UKŁADY ELEKTRYCZNE CITREON BERLINGO B9 AUTOELEKTRO 172

WydawnictwoAutoElektro

AutorPraca zbiorowa

ISBNISSN 1640-3924 02

Liczba stron55

Oprawabroszurowa

Format298 x 205mm

Rok wydania2015

Językpolski


Produkt archiwalny
Ilość :
opis
produktu
spis
treści
produkty
pokrewne
zakupione
razem
zapytaj
o produkt
opinie
o produkcie

UKŁADY ELEKTRYCZNE SAMOCHODU CITROEN BERLINGO (B9) Silniki benzynowe i Diesla (rocznik 2004-2008) w miesięczniku AutoElektro nr 172 luty 2015
Autoelektro nr 172 luty 2015 - Miesięcznik dla warsztatów branży samochodowej

W tym numerze miesięcznika znajdziemy informację tzw. stałe czyli dział dotyczący układów elektrycznych samochodów  - Citroen Berlingo (B9) z silnikami benzynowymi i Diesla (roczniki 2004-2008), jak również:  Rady od Profesjonalistów, nowości na rynku i dział opisujący techniczne zagadnienia

Spis treści:

Rady od profesjonalistów
Brak zasilania napięciem bez sygnałów

Pojazd Ford Focus C-Max z silnikiem 1,6Tdci (silnik PSA), rok produkcji 2003 do 2010. Problem taki może pojawić się również w pojazdach Ford Focus z takimi silnikami jak również w różnych modelach Peugeot / Citroen z silnikami 1,6HDi (DV6)
Problem: Pomimo :kręcenia się" rozrusznika nie można uruchomić silnika. Aktywna jest (pali się) lampka kontroli silnika
Kody usterek, wskazówki i rozwiązanie problemu w dziale rady dla profesjonalistów

Układ bezpośredniego wtrysku w silnikach benzynowych (cześć 3)
Dokończenie artykułu z poprzedniego numeru
 - działanie termostatów
 - szczególne rodzaje wtryskiwaczy
 - przetwornice fazy
Układ BITURBO TFSI
 - budowa układu doładowania z dwiema sprężarkami ( mechaniczną +turbo)
 - stały obszar doładowania sprężarki
 - obszar doładowania według zapotrzebowania sprężarki
 - obszar wyłączonego działania sprężarki na gazy spalinowe
 - działanie w trybie wolnossącym przy niskich obciążeniach
 - działanie ze sprężarką mechaniczną i z turbosprężarką przy wysokich obciążeniach i przy prędkości obrotowej silnika do zakresu 2.400 obr./min.
 - działanie z wykorzystaniem turbosprężarki i sprężarki mechanicznej przy wysokich obciązeniach i przy prędkości obrotowej silnika w przedziale od 2.400 do 3.500 obr./min.
 - napęd sprężarki
 - Obwód paliwowy z systemem w/g zapotrzebowania
 - sygnał na wejściu i na wyjściu elektronicznej jednostki zarządzającej silnikiem TFSI z dwiema sprężarkami
 - kontrola ciśnienia doładowania

UKŁAD ELEKTRYCZNY SAMOCHODU CITROEN BERLINGO (B9)
SILNIKI DIESLA I BENZYNOWE (2004-2008)

Przedstawienie komponentów
Numeracja połączeń komponentów
Złącza i kolory przewodów
Tabela jednostek sterujących
Położenie numeru VIN
Położenie numeru nadwozia OPR
Położenie wiązek elektrycznych
Położenie podłączeń do masy
Bezpieczniki i przekaźniki w przedziale silnika
 - Położenie złączy i bezpieczników w skrzynce BSF1
 - Bezpieczniki maxi w skrzynce PSF1
 - Bezpieczniki w przedziale silnika w skrzynce PSF1
 - Bezpieczniki MAXI w przedziale silnika w skrzynce PSF1
 - Przekaźniki w przedziale silnika w skrzynce PSF1
 - Położenie i połączenie wewnętrzne w skrzynce bezpieczników i przekaźników BCP3
 - Bezpieczniki w skrzynce BCP3
 - Położenie i połączenie wewnętrzne w skrzynce bezpieczników BFDB
 - Skrzynka bezpieczników BFDB
 Bezpieczniki i przekaźniki w przedziale kabinowym
 - Bezpieczniki w kabinie w skrzynce BSI1
 - Przekaźniki w kabinie w skrzynce BSI1
 - Położenie i połączenie wewnętrzne w skrzynce bezpieczników BFH1
 - Skrzynka bezpieczników BFH1
 - Położenie bezpiecznika BF00
 - Złącza i bezpieczniki skrzynki tylnej BSR1
 - Skrzynka bezpieczników BSR1
 - Złącze diagnostyczne
Położenie komponentów
 - Tablica przyrządów
 - Czujnik położenia przyspieszenia (1261) i przekaźnik odpowietrznika (8048)
 - Stycznik świateł cofania (2200)
 - Reflektor lewy (2610)
 - Lampa tylna lewa (2630)
 - Lampa tylna lewa (2635)
 - Plafoniera przednia (3010)
 - Plafoniera tylna (3020)
 - Plafoniera tylna środkowa (3021)
 - Czujnik deszczu i nasłonecznienia (5007)
 - Wycieraczki szyby tylnej (5215) i zamek tylnych drzwi (6223)
 - Zamek drzwi przednich (6202) podnośnik szyby (6052) głośnik w drzwiach przednich lewy (8420) i lusterko lewe (6411)
 - Zamek drzwi przednich prawych (6217)
 - Przełącznik lusterek (6406) , przekaźnik otwierania lusterek (6409) i przekaźnik otwierania bagażnika (6287)
 - Lusterko prawe (6416), głośnik w drzwiach przednich prawych(6051) i zamek drzwi przednich prawych (6207)
 - Jednostka sterująca poduszek powietrznych
 - Włącznik regulacji wysokości reflektorów (6600) i włącznik asystenta parkowania (7515)
 - Pompa elektryczna wspomagania układu kierowniczego (7122)
 - Jednostka sterująca asystenta parkowania (7500)
 - Jednostka sterująca systemu kontroli stabilności (7600)
 - Jednostka sterująca systemu kontroli stabilności (7800)
 - Czujnik temperatury parownika (8006), czujnik temperatury powietrza w kabinie (8024), silniczek mieszalnika prawego (8063), silniczek rozdzielacza (8071)
 - Sprężarka klimatyzacji silnika DV6 (8020)
 - Panel frontowy i jednostka sterująca klimatyzacji (8025)
 - Włącznik dodatkowej klimatyzacji (8027), włącznik prędkości nadmuchu (8040) i wentylator tylny (8042)
 - Czujnik temperatury powietrza w kabinie prawy (8028) i silniczek mieszalnika lewego(8064)
 - Moduł sterowania wentylatora (8045) i silnika wentylatora jeśli jest rozdzielony (8050)
 - Rezystancja prędkości wentylatora jeśli jest rozdzielony (8046), silnik wentylatora jeśli jest rozdzielony (8050) i silniczek drzwiczek wlotu powietrza (8070)
 - Silniczek drzwiczek wlotu powietrza (8070) manualny
 - Jednostka sterująca klimatyzacją (8080)
 - Jednostka sterująca telefonu (8482)
 - Zestaw głośnomówiący (8492)
 - Stacyjka  (CA00) i moduł przełączników pod kierownicą (CV00)
 - Gniazdo elektryczne w bagażniku (CP05)
Komponenty silnika DV6AUTED4
Komponenty silnika TU5JP4
Legenda Komponentów

Schemat elektryczny Citroen Berlingo (B9)

  • Zasilanie złącza diagnostycznego
  • Tablica przyrządów
  • Zasilanie - rozruch - ładowanie - zasilanie linii CAN - złącze diagnostyczne - tablica przyrządów
  • BSI1
  • PSF1
  • Oświetlenie zewnętrzne z podnośnikami szyb
  • Wycieraczki szyby przedniej - spryskiwacze reflektorów - wycieraczki szyby tylnej - oświetlenie wewnętrzne
  • Poduszki powietrzne i napinacze pasów bezpieczeństwa - CODE - elektryczne wspomaganie układu kierowniczego
  • Włącznik podgrzewania tylnej szyby - wykrywanie ciśnienia w ogumieniu - podgrzewanie tylnej szyby i lusterek - klakson
  • ABS - ABS + ESP
  • Temperatura i ciśnienie oleju - sygnalizacja pasów i drzwi - poziom paliwa
  • Centralny zamek
  • Dodatkowe podgrzewanie powietrza - podgrzewanie kabiny
  • Klimatyzacja automatyczna
  • Sygnalizacja na wyświetlaczu i tablicy przyrządów - chłodzenie silnika z klimatyzacją
  • System sterowania silnikiem DV6AUDTED4
  • System sterowania silnikiem DV6DTED4 90 KM FAP
  • System sterowania silnikiem TU5JP4B
  • System sterowania silnikiem TU5JP4B
  • Asystent parkowania
  • Podstawowe zamknięcie drzwi
  • Sekwencyjne podnośniki szyb

Ograniczenie wpływu zakłóceń na działanie przekaźnika tylnych świateł przeciwmgłowych na przykładzie samochodów z grupy Daewoo ( cześć 2 ) - dr inż. Bernard Fryśkowski
 W pierwszej części artykułu opisano przyczyny występowania nietypowej usterki polegającej na przypadkowym i samoczynnym włączaniu się żarówek tylnych lamp przeciwmgłowych samochodów z grupy Daewoo wyposażonych w elektroniczny przekaźnik bistabilny tych świateł. Niekontrolowane włączanie tego przekaźnika dawało znać o sobie najczęściej w następstwie uruchamiania niektórych odbiorników o większej mocy, jak na przykład silnika wycieraczek, ogrzewania tylnej szyby lub świateł drogowych. W części drugiej przedstawiono sposób i miejsce montażu kondensatorów przeciwzakłóceniowych w celu ograniczenia wpływu zakłóceń na działanie układu elektronicznego sterującego działaniem tego rodzaju przekaźnika

Technika
Nowy silnik wysokoprężny ENERGY dCI 130 - kwintesencja nowoczesnych technologii przejętych z Formuły 1  ( część 2)
 - Pompa oleju o zmiennej pojemności
 - Technologia zmiennego zawirowania mieszanki
 - System wielowtrysku niezbędny do zapewnienia optymalnej regeneracji filtra cząstek stałych

Nowości
Lampa wyładowcza D2R - Hella

Zanieczyszczenia powietrza, paliwa i oleju oraz ich wpływ na zużycie elementów i pracę silnika ( część 2) - dr hab. inż. Tadeusz Dziubak, profesor nadzwyczajny WAT
 - Wpływ zanieczyszczeń powietrza wlotowego na zużycie skojarzenia "tłok-pierścienie tłokowe-cylinder"
 - Wpływ zanieczyszczenń oleju silnikowego na zużycie skojarzeń ciernych silnika
 - Wpływ zanieczuszczeń paliwa na zużycie skojarzeń układu wtryskowego
 - Posumowanie


Seria AutoElektro

Dodaj Komentarz
Ocena: 1 10
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator