język: PolskiEnglish

DIAGNOZOWANIE SILNIKÓW WYSOKOPRĘŻNYCH POMPY WTRYSKOWE

WydawnictwoWydawnictwo WKŁ

AutorAntoni Szulborski, Hubertus Gűnther

ISBN978-83-206-1446-6

Liczba stron244

Oprawamiękka

FormatB5

Rok wydania2018

Językpolski


Ilość :
opis
produktu
spis
treści
produkty
pokrewne
zakupione
razem
zapytaj
o produkt
opinie
o produkcie

DIAGNOZOWANIE SILNIKÓW WYSOKOPRĘŻNYCH
Strategie wykrywania usterek i metody diagnostyczne. Regulowane elektronicznie rozdzielaczowe pompy wtryskowe Bosch VP 37 i VP 36. Regulowane elektronicznie rozdzielaczowe pompy wtryskowe Bosch VP 30 i VP 40. Pompy wtryskowe Lucas EPIC. Układ wtryskowy Common Rail. Układy wtryskowe z pompowtryskiwaczami firmy Lucas-Delphi. Układ wtryskowy z pompowtryskiwaczami firmy Bosch. Rzędowa pompa wtryskowa regulowana elektronicznie.

Książka zawiera opis praktycznych metod diagnozowania samochodowych silników wysokoprężnych, wyposażonych w układy wtryskowe nowej generacji. Współczesne metody diagnostyczne, w tym m.in. sposób postępowania, diagnostyka pokładowa, pomiar ciśnienia, sprawdzanie zespołów wtryskowych i elementów elektronicznego sterowania, a także podstawy tuningu silników wysokoprężnych. Diagnozowanie poszczególnych układów wtryskowych (elektronicznie sterowanych rozdzielaczowych pomp wtryskowych Bosch VP 37/36, rozdzielaczowych pomp wtryskowych Bosch z elektromagnetycznymi zaworami sterowania, elektronicznie sterowanych pomp wtryskowych Lucas EPIC oraz elektronicznie sterowanego zasobnikowego układu wtryskowego Common Rail).

Spis treści

Wstęp

1. Strategie wykrywania usterek i metody diagnostyczne
1.1. Strategie wykrywania usterek
1.2. Samodiagnostyka - cudowna broń przeciwko usterkom?
1.2.1. Wykaz danych
1.2.2. Diagnostyka nastawników
1.2.3. Ustawienia podstawowe
1.3. Dźwięk i dym - wykrywanie usterek za pomocą dymomierza
1.3.1. Zadymienie spalin silnika wysokoprężnego
1.3.2. Test zadymienia podczas swobodnego przyspieszania
1.3.3. Sprawdzanie dawki rozruchowej
1.4. Pomiar początku tłoczenia
1.4.1. Statyczne ustawienie początku tłoczenia
1.4.2. Dynamiczny pomiar początku tłoczenia
1.5. Pomiary ciśnień w silnikach wysokoprężnych
1.5.1. Pomiary ciśnienia w układzie wtryskowym silnika wysokoprężnego
1.5.2. Pomiar ciśnienia doładowania
1.6. Sprawdzanie szczelności komory spalania
1.6.1. Sprawdzanie ciśnienia sprężania na podstawie przebiegu prądu rozrusznika
1.6.2. Sprawdzanie sprężania na podstawie oceny sygnału prędkości obrotowej
1.7. Sprawdzanie parametrów hydraulicznych układu wtryskowego
1.7.1. Sprawdzanie rozpylaczy
1.7.2. Analiza wysokiego ciśnienia
1.8. Sprawdzanie układu świec żarowych
1.9. Sprawdzanie podzespołów elektrycznych za pomocą oscyloskopu i multimetru
1.9.1. Zastosowanie przyrządów pomiarowych
1.9.2. Podłączanie przyrządów pomiarowych
1.9.3. Sprawdzanie czujników
1.9.4. Sprawdzanie elementów wykonawczych (nastawników elektrycznych)
1.10. Jak rozpoznać tuning silnika wysokoprężnego?
1.10.1 Wzrost mocy silnika poprzez manipulowanie czujnikami
1.10.2 Wzrost mocy silnika poprzez zmianę impulsów nastawników
1.10.3 Zmiana ustawień podstawowych
1.10.4 Chip-tuning

2. Regulowane elektronicznie rozdzielaczowe pompy wtryskowe Bosch VP 37 i VP 36
2.1. Samodiagnostyka 71
2.2. Regulacja początku wtrysku 72
2.3. Sterowanie dawki wtrysku 76

3. Regulowane elektronicznie rozdzielaczowe pompy wtryskowe Bosch VP 30 i VP 40
3.1. Informacje ogólne
3.2. Zasilanie paliwem
3.3. Samodiagnostyka
3.4. Podzespoły sterowania dawki wtrysku
3.5. Regulacja początku wtrysku
3.6. Regulacja ciśnienia doładowania
3.7. Recyrkulacja spalin (AGR)

4. Pompy wtryskowe Lucas EPIC
4.1. Informacje ogólne 111
4.2. Wykrywanie usterek w układzie EPIC 113
4.3. Sprawdzanie regulacji początku wtrysku 118
4.4. Sprawdzanie regulacji dawki wtrysku 124
4.5. Sprawdzanie układu recyrkulacji spalin (AGR) 129
 
5. Układ wtryskowy Common Rail
5.1. Informacje ogólne
5.2. Zasilanie paliwem
5.3. Wykrywanie usterek układu Common Rail
5.4. Sprawdzanie hydrauliczne wtryskiwaczy
5.5. Sprawdzanie czujników i nastawników
5.6. Czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu
5.7. Elementy wykonawcze układu Common Rail

6. Układy wtryskowe z pompowtryskiwaczami firmy Lucas- Delphi
6.1. Układ wtryskowy z pompowtryskiwaczami w pojazdach Land Rover
6.2. Wykrywanie usterek w układzie wtryskowym z pompowtryskiwaczami
6.3. Układy wtryskowe z pompowtryskiwaczami Lucas-Delphi samochodów użytkowych
6.4. Wykrywanie usterek silnika FH12
6.5. Sprawdzanie elementów układu wtryskowego Volvo FH12

7. Układ wtryskowy z pompowtryskiwaczami firmy Bosch
7.1. Obwód niskiego ciśnienia paliwa
7.2. Obwód wysokiego ciśnienia paliwa
7.3. Sprawdzanie elementu tłoczącego pompowtryskiwacza
7.4. Wymontowanie i zamontowanie pompowtryskiwacza
7.5. Sterowanie dawki wtrysku
7.6. Recyrkulacja spalin
7.7. Regulacja ciśnienia doładowania

8. Rzędowa pompa wtryskowa regulowana elektronicznie
8.1. Informacje ogólne
8.2. Sterowanie dawki wtrysku
8.3. Regulacja początku wtrysku
8.4. Wykrywanie usterek w układzie wtryskowym
8.5. Sprawdzanie elementów rzędowej pompy wtryskowej regulowanej elektronicznie
8.5.1. Części składowe układu regulacji początku wtrysku
8.5.2. Części składowe układu regulacji dawki
Literatura

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA W PRAKTYCE WARSZTATOWEJ

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA W PRAKTYCE WARSZTATOWEJ

Poradnik poświecony budowie, obsłudze i diagnozowaniu współczesnych układów klimatyzacji występujących w samochodach osobowych. W książce opisano zadania i zasadę działania klimatyzacji, właściwości czynnika chłodniczego oraz budowę i działanie różnych rodzajów samochodowych układów klimatyzacji (z zaworem rozprężonym, z dławikiem, z dwoma parownikami, z funkcją ogrzewania wnętrza pojazdu, w samochodach o napędzie hybrydowym, w samochodach z układem Start-Stop).

Wydawnictwo: Wydawnictwo WKŁ

Imię i nazwisko:
E-mail:
Telefon:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Dodaj Komentarz
Ocena: 1 10
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator