język: PolskiEnglish

RMS TITANIC INFORMATOR HAYNES

WydawnictwoHaynes

AutorDavid Hutchings, Richard de Kerbrech

ISBN9781785215759

Liczba stron160

Oprawatwarda

Format222 x 174 mm

Rok wydania2018

Językangielski


Produkt archiwalny
Ilość :
opis
produktu
spis
treści
produkty
pokrewne
zakupione
razem
zapytaj
o produkt
opinie
o produkcie

RMS Titanic
Chcesz poznać historie RMS Titanic?
Informację znajdziesz w książkce wydawnictwa Haynes mówiącej o historii, budowie,
RMS Titanic statek,
który miał oferować luksus jakiego na północnym Atlantyku nikt dotąt nie widział.

Znany na całym świecie oceaniczny liniowiec Titanic, który zatonął w dziewiczym rejsie w 1912 roku, jest najnowszym obiektem, który został opisany w ksiązce wydawnictwa Haynes

Z autorytatywnym tekstem i setkami ilustracji możan przeczytać i obejrzeć, jak ten lewiatan został zbudowany, wypuszczony i wyposażony. Książka ukazuje  bogatctwo wytworzone dla pasażerów. Ukazano informację o obowiązkach kapitana, na tym transatlantyckim liniowcu. Rozważany jest tu pogląd głównego inżyniera - w jaki sposób zarządzać ogromnymi silnikami i innymi systemami pokładowymi? Jak to jest, jeśli chodzi o obsługę luksusowego oceanicznego liniowca z perspektywy właściciela Titanica, White Star Line?


UWAGA! 
Oferowana książka wydana jest w języku angielskim (niedostępna w polskiej wersji językowej).

Contents

INTRODUCTION

ACKNOWLEDGEMENTS

THE TITANIC STORY
Harland &Wilff's  Olypic Class
The Titanic is born
Entry into service
Maiden voyage

ANATOMY OF THE TITANIC
Hull
Framing
Plating
Water ballast
Watertight bulkheads and doors
Superstructure
Expansion joints
Decks
Passenger accommodation
Lifeboats
Davits
Engines
Funnels
Propellers
Rudder and steering engines
Anchors, capstans and windlasses
Electric plant
Refigeration
Olympic Class waterworks
Ventilation
Radio and navigational aids

PROPULSION
Scotch boilers
Raising steam
Inspection, common defects and repairs to Scotch boilers
Main propulsion machinery
Low-pressure exhaust turbine
Condensers
Thrust collars and blocks
Generators

LIFEBOATS
Construction
Inspection

VIEW FROM THE BRIDGE
Control of steering gear
Navigation and wireless equipement

ENGINEER'S VIEV
Management and working of the engines
Managment of boilers
Propellers
Electric light
Fuel consumption
Administrative duties
Hydraulic machinery
Refigerating machinery and cold chambers
Aspects of main engine operation

POSTSCRIPT
The Titanic Rediscovered

APPENDIECES
Appendix 1  Glossary
Appendix 2  Where Titanic-related artefacts can be seen
Appendix 3  Useful Titanic-related contacts
Biography

INDEX

Titanic był jednym z trzech liniowców klasy Olympic. Miał dwie siostrzane jednostki: Olympic i Gigantic (nazwa trzeciego została po katastrofie Titanica zmieniona na mniej pretensjonalną – Britannic).

Koncepcja budowy tej serii statków powstała wiosną 1907 roku podczas spotkania towarzyskiego Bruce’a Ismaya, dyrektora kompanii żeglugowej White Star Line i Williama Jamesa Pirrie, prezesa rady nadzorczej stoczni Harland and Wolff w Belfaście.
Każdy z planowanych trzech statków miał mieć wyporność ok. 45 tys. BRT. Ich silniki miały pozwolić na rozwinięcie prędkości 24 węzłów (44,4 km/h). Miały być więc nieco wolniejsze od konkurencyjnych liniowców linii Cunard jednak nadrabiały to rozmiarami i luksusowym wyposażeniem.
Szczegółowe koncepcje budowy nowych liniowców zaprojektowali architekci Alexander Carlisle, Thomas Andrews i Edward Wilding.
Priorytetem dla budowniczych było zbudowanie statku znacznie przewyższającego konstrukcje konkurencji. Pogodzono się z brakiem możliwości dotrzymania pola w dziedzinie prędkości i tym samym zdobycia Błękitnej Wstęgi Atlantyku.
W tym czasie konkurencyjna linia Cunard miała dwa najbardziej luksusowe, a przy tym i najszybsze statki świata – Lusitanię i Mauretanię.

Dodaj Komentarz
Ocena: 1 10
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator