język: PolskiEnglish

TRANSPORT W PRZEDSIĘBIORSTWIE LOGISTYKA, SPEDYCJA, REKLAMACJE

WydawnictwoWydawnictwo Poltext

AutorWojciech Budzyński

ISBN978-83-7561-655-2

Liczba stron264

Oprawamiękka

Format165 x 235mm

Rok wydania2017

Językpolski


Produkt archiwalny
Ilość :
opis
produktu
spis
treści
produkty
pokrewne
zakupione
razem
zapytaj
o produkt
opinie
o produkcie

Transport w przedsiębiorstwie
Logistyka, spedycja, reklamacja

To praktyczna i narzędziowa książka adresowana do specjalistów i menedżerów odpowiedzialnych w firmach za wszelkie aspekty krajowego oraz międzynarodowego transportu towarów.
Dr Wojciech Budzyński jest wykładowcą w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada bogate doświadczenie menedżerskie w kraju i za granicą, prowadzi szkolenia dla firm, a ponadto jest autorem ponad 50 książek.

W zakresie wiedzy handlowej przedsiębiorcy znajdą informacje, jak analizować rynek transportowy, znaleźć właściwych spedytorów czy przewoźników, wynegocjować z nimi dogodne stawki za świadczone usługi lub ustalić warunki umów o świadczenie usług spedycyjnych. Na etapie zawierania umów przedsiębiorcy będą mogli wesprzeć się książką przy szukaniu właściwych zabezpieczeń i ograniczaniu ryzyka wynikającego ze współpracy z partnerem z rynku transportowo-spedycyjno-logistycznego (tzw. branży TSL) i zmiennej sytuacji rynkowej.
Autor książki przekazuje ponadto praktyczne informacje o tym, jak posługiwać się dokumentami spedycyjnymi i transportowymi, a także jak przygotować listy przewozowe, gdy trzeba będzie złożyć je w banku, rozliczając umowę handlową tzw. akredytywą dokumentową.
Ze względu na skalę reklamacji z tytułu szkód w transporcie autor starał się w szczególności rozbudować informacje na ten temat. W związku z tym, że skuteczne reklamacje transportowe powinny być właściwie przygotowane już na etapie wykrycia wad, a także wymaga się przestrzegania przy ich zgłaszaniu odpowiednich terminów i procedur, autor przedstawił właściwe uregulowania, pojawiające się na ten temat w konwencjach przewozowych czy ustawach.
Dokładna analiza systemu uwarunkowań prawnych i zwyczajowych dotyczących usług transportowych oraz spedycyjnych ma umożliwić przedsiębiorcom prawidłowe uzasadnienie składanych reklamacji czy ich dochodzenie na dalszych etapach procesu reklamacyjnego. Wiele przedstawionych w książce koncepcji starano się wyjaśnić przykładami.
Przykłady są tu też ilustracją problemów transportowych, pojawiających się w firmach różnej wielkości. W większości zawierają one metody rozwiązywania tych problemów.

Spis treści:
Wprowadzenie
        Rozdział 1. Transport w systemie logistycznym przedsiębiorstwa
          1.1.Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie
          1.2.System transportowo-spedycyjny przedsiębiorstwa
          1.3.Bazy informacji o przewoźnikach i spedytorach
          1.4.Giełdy transportowe
        Rozdział 2. Uwarunkowania prawno-zwyczajowe decyzji transportowych
          2.1.Konwencje przewozowe i rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
          2.2.Umowy transportowe i spedycyjne w prawie cywilnym
          2.3.Ustawy branżowe dotyczące transportu
          2.4.Zwyczaje transportowe
          2.5.Prawo właściwe w umowach transportowych
        Rozdział 3. Zawieranie umów transportowych
          3.1.Sposoby zawierania umów z przewoźnikami i spedytorami
          3.2.Umowy ramowe w transporcie i spedycji
          3.3.Ogólne warunki przewozu
          3.4.Zabezpieczanie rozstrzygania spraw spornych
        Rozdział 4. Transport drogowy
          4.1.Procedury wysyłkowe w Prawie przewozowym
          4.2.Konwencja CMR
          4.3.Dokumenty w transporcie drogowym
          4.4.Umowa ADR
        Rozdział 5. Transport kolejowy
          5.1.Procedury wysyłkowe w transporcie kolejowym
          5.2. Konwencje COTIF/CIM i SMGS
          5.3.Dokumenty w transporcie kolejowym
          5.4.Instrukcje ładunkowe kolei
        Rozdział 6. Transport morski
          6.1.Procedury wysyłkowe w transporcie morskim
          6.2.Reguły Hasko-Visbijskie i nowe Reguły Rotterdamskie
          6.3.Dokumenty w transporcie morskim
          6.4.Kodeks morski
        Rozdział 7. Transport lotniczy
          7.1.Procedury wysyłkowe w transporcie lotniczym
          7.2.Konwencja Montrealska
          7.3.Dokumenty w transporcie lotniczym
          7.4.Stowarzyszenia IATA i ICAO
        Rozdział 8. Współpraca ze spedytorem
          8.1.Zakres usług spedycyjnych
          8.2.Procedury współpracy ze spedytorem
          8.3.Dokumenty spedycyjne
          8.4.Uzanse OPWS 2010
          8.5.Organizacje FIATA i CLECAT
        Rozdział 9. Negocjowanie bazy dostawy według Incoterms 2010 
          9.1.Baza dostawy 
          9.2.Terminy uniwersalne w Incoterms 2010
          9.3.Terminy morskie w Incoterms 2010 
          9.4.Procedury bezpieczeństwa w transporcie
9.5.Terminy Combiterms 2011 i RAFTD
          9.6.Zasady negocjowania bazy dostawy
        Rozdział 10. Ryzyko i ubezpieczenia w transporcie
          10.1.Ryzyko transportowe
          10.2.Ubezpieczenia cargo
          10.3.Klauzula ICC A
          10.4.Klauzula ICC B
          10.5.Klauzula ICC C
          10.6.Ubezpieczenia OCP i OCS
        Rozdział 11. Dokumenty transportowe w akredytywie
          11.1.Dokumenty transportowe a baza dostawy
          11.2.Wymagania dotyczące dokumentów w zwyczajach UCP 600
          11.3.Weryfikacja dokumentów przez bank według zwyczajów
          11.4.Postępowanie w przypadku błędów w dokumentach transportowych
        Rozdział 12. Procedury reklamacyjne wobec przewoźników i spedytorów
          12.1.Specyfika i rodzaje reklamacji transportowych
          12.2.Siła wyższa jako zwolnienie od odpowiedzialności
          12.3.Procedury reklamacyjne w Rozporządzeniu Ministra Transportu
          12.4.Reklamacje wobec spedytorów według OPWS 2010
          12.5.Problem winy spedytora w wyborze podwykonawcy
        Rozdział 13. Reklamacje w transporcie drogowym
          13.1.Dochodzenie reklamacji drogowych według Prawa przewozowego
          13.2.Reklamacje w transporcie drogowym według Konwencji CMR
          13.3.Tryb zabezpieczenia roszczenia przy załadunku
          13.4.Tryb postępowania przy zgłaszaniu reklamacji
          13.5.Załatwianie reklamacji przez przewoźnika
Rozdział 14. Reklamacje w transporcie kolejowym, morskim i lotniczym
          14.1.Dochodzenie reklamacji kolejowych według Prawa przewozowego
          14.2.Reklamacje kolejowe według Konwencji COTIF/CIM
          14.3.Kolejowe procedury reklamacyjne w Konwencji SMGS
          14.4.Reklamacje morskie według Konwencji RHV
          14.5.Planowane procedury morskie w Regułach Rotterdamskich
          14.6.Reklamacje w transporcie lotniczym
        Zakończenie
        Załączniki
          1. Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego (wyciąg)
          2.Ogólne Polskie Warunki Spedycyjne 2010 – OPWS 2010 opracowane przez Polską Izbę Spedycji i Logistyki (wyciąg)
        Bibliografia
Nakładem wydawnictwa Poltext ukazały się dwie inne książki autorstwa dra Wojciecha Budzyńskiego: „Eksport w przedsiębiorstwie” oraz „Zakupy w przedsiębiorstwie”, które stanowią łącznie swoistą trylogię poświęconą niezbędnym umiejętnościom w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem jako całością czy poszczególnymi ważnymi jego funkcjami.

Wprowadzenie
        Rozdział 1. Transport w systemie logistycznym przedsiębiorstwa
          1.1.Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie
          1.2.System transportowo-spedycyjny przedsiębiorstwa
          1.3.Bazy informacji o przewoźnikach i spedytorach
          1.4.Giełdy transportowe
        Rozdział 2. Uwarunkowania prawno-zwyczajowe decyzji transportowych
          2.1.Konwencje przewozowe i rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
          2.2.Umowy transportowe i spedycyjne w prawie cywilnym
          2.3.Ustawy branżowe dotyczące transportu
          2.4.Zwyczaje transportowe
          2.5.Prawo właściwe w umowach transportowych
        Rozdział 3. Zawieranie umów transportowych
          3.1.Sposoby zawierania umów z przewoźnikami i spedytorami
          3.2.Umowy ramowe w transporcie i spedycji
          3.3.Ogólne warunki przewozu
          3.4.Zabezpieczanie rozstrzygania spraw spornych
        Rozdział 4. Transport drogowy
          4.1.Procedury wysyłkowe w Prawie przewozowym
          4.2.Konwencja CMR
          4.3.Dokumenty w transporcie drogowym
          4.4.Umowa ADR
        Rozdział 5. Transport kolejowy
          5.1.Procedury wysyłkowe w transporcie kolejowym
          5.2. Konwencje COTIF/CIM i SMGS
          5.3.Dokumenty w transporcie kolejowym
          5.4.Instrukcje ładunkowe kolei
        Rozdział 6. Transport morski
          6.1.Procedury wysyłkowe w transporcie morskim
          6.2.Reguły Hasko-Visbijskie i nowe Reguły Rotterdamskie
          6.3.Dokumenty w transporcie morskim
          6.4.Kodeks morski
        Rozdział 7. Transport lotniczy
          7.1.Procedury wysyłkowe w transporcie lotniczym
          7.2.Konwencja Montrealska
          7.3.Dokumenty w transporcie lotniczym
          7.4.Stowarzyszenia IATA i ICAO
        Rozdział 8. Współpraca ze spedytorem
          8.1.Zakres usług spedycyjnych
          8.2.Procedury współpracy ze spedytorem
          8.3.Dokumenty spedycyjne
          8.4.Uzanse OPWS 2010
          8.5.Organizacje FIATA i CLECAT
        Rozdział 9. Negocjowanie bazy dostawy według Incoterms 2010 
          9.1.Baza dostawy 
          9.2.Terminy uniwersalne w Incoterms 2010
          9.3.Terminy morskie w Incoterms 2010 
          9.4.Procedury bezpieczeństwa w transporcie
9.5.Terminy Combiterms 2011 i RAFTD
          9.6.Zasady negocjowania bazy dostawy
        Rozdział 10. Ryzyko i ubezpieczenia w transporcie
          10.1.Ryzyko transportowe
          10.2.Ubezpieczenia cargo
          10.3.Klauzula ICC A
          10.4.Klauzula ICC B
          10.5.Klauzula ICC C
          10.6.Ubezpieczenia OCP i OCS
        Rozdział 11. Dokumenty transportowe w akredytywie
          11.1.Dokumenty transportowe a baza dostawy
          11.2.Wymagania dotyczące dokumentów w zwyczajach UCP 600
          11.3.Weryfikacja dokumentów przez bank według zwyczajów
          11.4.Postępowanie w przypadku błędów w dokumentach transportowych
        Rozdział 12. Procedury reklamacyjne wobec przewoźników i spedytorów
          12.1.Specyfika i rodzaje reklamacji transportowych
          12.2.Siła wyższa jako zwolnienie od odpowiedzialności
          12.3.Procedury reklamacyjne w Rozporządzeniu Ministra Transportu
          12.4.Reklamacje wobec spedytorów według OPWS 2010
          12.5.Problem winy spedytora w wyborze podwykonawcy
        Rozdział 13. Reklamacje w transporcie drogowym
          13.1.Dochodzenie reklamacji drogowych według Prawa przewozowego
          13.2.Reklamacje w transporcie drogowym według Konwencji CMR
          13.3.Tryb zabezpieczenia roszczenia przy załadunku
          13.4.Tryb postępowania przy zgłaszaniu reklamacji
          13.5.Załatwianie reklamacji przez przewoźnika
Rozdział 14. Reklamacje w transporcie kolejowym, morskim i lotniczym
          14.1.Dochodzenie reklamacji kolejowych według Prawa przewozowego
          14.2.Reklamacje kolejowe według Konwencji COTIF/CIM
          14.3.Kolejowe procedury reklamacyjne w Konwencji SMGS
          14.4.Reklamacje morskie według Konwencji RHV
          14.5.Planowane procedury morskie w Regułach Rotterdamskich
          14.6.Reklamacje w transporcie lotniczym
        Zakończenie
        Załączniki
          1. Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego (wyciąg)
          2.Ogólne Polskie Warunki Spedycyjne 2010 – OPWS 2010 opracowane przez Polską Izbę Spedycji i Logistyki (wyciąg)
        Bibliografia
Dodaj Komentarz
Ocena: 1 10
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator