język: PolskiEnglish
Waluta:

ARDUINO DLA ZAAWANSOWANYCH

WydawnictwoHelion

AutorDan Cervo, Rick Anderson

ISBN978-83-246-8222-5

Liczba stron296

Oprawamiękka

Format170 x 230mm

Rok wydania2014

Językpolski


Cena : 54,90 zł48,28 zł
Ilość :
opis
produktu
spis
treści
produkty
pokrewne
zakupione
razem
zapytaj
o produkt
opinie
o produkcie

ARDUINO DLA ZAAWANSOWANYCH
Platforma Arduino to cudowne dziecko inżynierów, dzięki któremu świat elektroniki zyskał tysiące nowych entuzjastów. Skąd oni się wzięli? Dzięki Arduino nawet kompletny laik może zbudować atrakcyjny układ elektroniczny, który ułatwi mu życie. Jeżeli do tego dołożymy świetną dokumentację oraz środowisko przeznaczone specjalnie do tworzenia oprogramowania, to staje się jasne, dlaczego Arduino jest tak popularne.

Na rynku wydawniczym obecnych jest już kilka pozycji poświęconych Arduino, jednak zazwyczaj zawierają one zbiory projektów, które czytelnik może wykonać we własnym zakresie. Tymczasem jeżeli masz ambicję tworzyć nowatorskie rozwiązania, których nie spotkasz w sieci ani w książkach, musisz zdobyć zdecydowanie szerszą wiedzę. Ta książka Ci jej dostarczy. W trakcie lektury dowiesz się, jak wykorzystać sieci radiowe XBee, komunikować się z systemem Android oraz integrować Arduino z niestandardowymi układami, takimi jak Atmel. Ponadto dowiesz się, jak wykorzystać wiele platform Arduino do pracy nad jednym problemem. A potem nauczysz się tworzyć biblioteki dla Arduino i udostępniać je społeczności. W tym tkwi największa siła platformy!

Dowiedz się:
jak zwiększyć wydajność Arduino
jak zbudować sieć sensorową
do czego wykorzystać moduły radiowe XBee
jak stworzyć grę na Arduino

Spis treści:

O autorach
O korektorze merytorycznym
Wprowadzenie
Podziękowania
Rozdział 1. Zmiany w rdzeniu Arduino 1.0.4
Zmiany w środowisku programistycznym Arduino
Zmiany w szkicowniku
Aktualizacje interfejsu API
Funkcja pinMode
Zwracane typy danych
Typ uint_8
Rdzeń Arduino API Core 1.0.4
Biblioteka Arduino.h
Ulepszony obiekt Serial
Ulepszona klasa Stream
Klasa Print
Nowa klasa Printable
Ulepszona biblioteka String
Ulepszona biblioteka Wire
Ulepszona biblioteka HardwareSerial
Ulepszenia płyt i kompatybilność USB
Ulepszony program Avrdude
Nowa płyta Arduino Leonardo
Warianty płyt
Opcje programów ładujących zmienione na programatory
Nowe programy rozruchowe
Oprogramowanie wbudowane USB dla układu 16u2
Podsumowanie
Rozdział 2. Programowanie Arduino i kodowanie społecznościowe
Elementy kodowania społecznościowego i zarządzania projektem
Czym jest projekt i jak jest zorganizowany?
Kontrola wersji
Śledzenie spraw
Dokumentacja
Zarządzanie projektem w kodowaniu społecznościowym
Kontrola wersji w programach Git i GitHub
Czym jest program Git?
Instalacja programu Git
Narzędzia GitHub
Podstawowa kontrola wersji
Tworzenie własnego projektu
Edycja kodu i sprawdzanie zmian
Przebieg procesu
Podsumowanie: utworzenie własnego projektu
Podsumowanie: odgałęzienie innego projektu
Tworzenie żądania zmian
Jak uwzględniać żądania zmian
Czym jest zarządzanie sprawami?
Zarządzanie sprawami w systemie GitHub
Połączenie kontroli wersji z zarządzaniem zmianami
Dokumentacja
System GitHub wiki
Tworzenie stron
Składnia Markdown
Udostępnianie projektu społeczności Arduino
Odgałęzienie projektu Arduino
Jak zbudować środowisko programistyczne Arduino
Zasoby społeczności
Podsumowanie
Rozdział 3. Oprogramowanie openFrameworks a Arduino
Od czego zacząć
Kod Arduino
Weryfikacja kodu
Funkcje Arduino do transmisji szeregowej
Konfiguracja openFrameworks
Połączenie z Arduino za pomocą openFrameworks
Weryfikacja kodu
Funkcje openFrameworks do transmisji szeregowej
Koduj raz dzięki Firmata i ofArduino
Konfiguracja protokołu Firmata
Sterowanie Arduino za pomocą openFrameworks
Weryfikacja kodu
Najważniejsze stałe wykorzystywane przez klasę ofArduino
Lista funkcji klasy ofArduino
Rozwijanie pomysłu
Zmiany w kodzie
Weryfikacja kodu
Inne pomysły do zrealizowania
Podsumowanie
Rozdział 4. Narzędzia Android ADK
Urządzenia z systemem Android
Co należy sprawdzić
Kompatybilne urządzenia
Modyfikacje
Konfiguracja środowiska Arduino IDE
Tworzenie aplikacji w systemie Android
Szkic Arduino
Aplikacja Android ADK
Plik src/CH4.example.proArduino/CH4ExamplesActivity.java
Uzupełnienie szkieletu kodu
Uzupełnienie aplikacji
Arduino
Weryfikacja kodu
Interfejs SPI i protokół ADK
Podsumowanie
Rozdział 5. Moduły radiowe XBee
Zakup modułów XBee
Prosty układ
Tryb transparentny (polecenia AT)
Konfiguracja modułu
Konfiguracja Arduino
Weryfikacja kodu
Tryb API
Konfiguracja modułu
Konstrukcja pakietów API
Wysyłanie poleceń
Wysyłanie danych
Pakiety żądań
Pakiety odpowiedzi
Odbiór i odsyłanie danych w Arduino
Oprogramowanie wbudowane urządzenia końcowego
Podsumowanie
Rozdział 6. Symulacja czujników
Czujniki analogowe
Czytnik czujnika analogowego
Filtr dolnoprzepustowy
Weryfikacja kodu
Drabinka rezystorowa
Weryfikacja kodu
Czujniki cyfrowe
Czujniki PWM
Kod Graya
Czujniki szeregowe
Szeregowe wysyłanie danych
Weryfikacja kodu
Transmisja I2C
Rejestr TWRC
Rejestr TWAR
Rejestr TWDR
Rejestr TWSR
Wysyłanie danych magistralą I2C
Weryfikacja kodu
Podsumowanie
Rozdział 7. Kontrolery PID
Obliczenia matematyczne
Część proporcjonalna
Część całkująca
Część różniczkująca
Suma wszystkich części
Czas
Konfiguracja kontrolera PID
Połączenia sprzętu
Weryfikacja kodu
Aplikacja PID Tuner
Porównanie kontrolerów PID, DEAD BAND oraz ON/OFF
Kontroler PID może sterować
Regulacja kontrolera
Biblioteka PID
Funkcje biblioteki PID
Dodatkowe materiały
Podsumowanie
Rozdział 8. Sieci sensorowe Android
Budowa sieci sensorowej
Biblioteki openFrameworks
Kod Arduino
Aplikacja Android
Podsumowanie
Rozdział 9. Zastosowanie Arduino z układami PIC32 i ATtiny Atmel
Arduino i niestandardowe środowiska
Środowisko MPIDE i platforma chipKIT PIC32
Przykład: wykrywanie przedmiotów z zastosowaniem usługi Task Manager
Zastosowanie Arduino z rodziną układów ATtiny
Rodzina ATtiny 85/45/25
Rodzina ATtiny 84/44/24
Rodzina ATtiny 4313 oraz 2313
Zastosowanie Arduino jako programatora systemowego
Projekt: pudełko otwierane szyfrem
Co robi to urządzenie
Lista materiałów
Podsumowanie
Rozdział 10. Wieloprocesorowość: większa moc połączonych Arduino
Standard I2C
Standard SPI
Połączenie dwóch urządzeń
Konfiguracja urządzenia master SPI
Weryfikacja kodu
Wektory przerwań
Konfiguracja SPI za pomocą rejestrów
Weryfikacja kodu
Wiele urządzeń slave
Tryb master w rejestrze
Weryfikacja kodu
Dwubiegunowa symetryczna szyna danych
Kod SABB
Weryfikacja kodu
Połączenie urządzeń SABB i SPI
Migracja do płyty Mega
Zalecane praktyki montażowe
Podsumowanie
Rozdział 11. Tworzenie gier dla Arduino
Gry odpowiednie dla Arduino
Prosta gra
Prototyp gry
Programowanie gry
Weryfikacja kodu
Nieuczciwe sztuczki
Lepszy wyświetlacz i grafika
Biblioteka Gameduino
Nowa gra Ułóż stos
Sztuka
Kodowanie gry Ułóż stos
Weryfikacja kodu
Dźwięki
Trochę efektów
Programowanie automatycznej gry
Ostatnie szlify
Materiały o arcade i innych grach
Podsumowanie
Rozdział 12. Własne biblioteki dla Arduino
Co musisz wiedzieć, aby napisać własną bibliotekę
Utworzenie prostej biblioteki
Utworzenie biblioteki Motor
Anatomia folderu bibliotek Arduino
Folder przykładów
Licencja
Plik keywords.txt
Instalacja bibliotek Arduino
Użycie bibliotek Arduino
Obiekty Arduino i konwencje bibliotek
Podsumowanie
Rozdział 13. Zestaw testowy Arduino
Instalacja zestawu testowego
Rozpoczęcie testów
Format wyniku testu Arduino
Szczegóły sekcji wyniku testu
Podstawowe funkcje zestawu testowego
Funkcja ATS_begin
Funkcja ATS_PrintTestStatus
Funkcja ATS_end
Użycie podstawowych funkcji
Wbudowane testy
Strategie testów płyt pochodnych od Arduino
Testowanie pamięci
Przykład: testowanie wycieku pamięci
Testowanie bibliotek
Test funkcji SPI.transfer
Test funkcji setBitOrder
Test funkcji setClockDivider
Test funkcji setDataMode
Wyniki testów biblioteki SPI
Podsumowanie


Skorowidz

Spis treści:

O autorach
O korektorze merytorycznym
Wprowadzenie
Podziękowania
Rozdział 1. Zmiany w rdzeniu Arduino 1.0.4
Zmiany w środowisku programistycznym Arduino
Zmiany w szkicowniku
Aktualizacje interfejsu API
Funkcja pinMode
Zwracane typy danych
Typ uint_8
Rdzeń Arduino API Core 1.0.4
Biblioteka Arduino.h
Ulepszony obiekt Serial
Ulepszona klasa Stream
Klasa Print
Nowa klasa Printable
Ulepszona biblioteka String
Ulepszona biblioteka Wire
Ulepszona biblioteka HardwareSerial
Ulepszenia płyt i kompatybilność USB
Ulepszony program Avrdude
Nowa płyta Arduino Leonardo
Warianty płyt
Opcje programów ładujących zmienione na programatory
Nowe programy rozruchowe
Oprogramowanie wbudowane USB dla układu 16u2
Podsumowanie
Rozdział 2. Programowanie Arduino i kodowanie społecznościowe
Elementy kodowania społecznościowego i zarządzania projektem
Czym jest projekt i jak jest zorganizowany?
Kontrola wersji
Śledzenie spraw
Dokumentacja
Zarządzanie projektem w kodowaniu społecznościowym
Kontrola wersji w programach Git i GitHub
Czym jest program Git?
Instalacja programu Git
Narzędzia GitHub
Podstawowa kontrola wersji
Tworzenie własnego projektu
Edycja kodu i sprawdzanie zmian
Przebieg procesu
Podsumowanie: utworzenie własnego projektu
Podsumowanie: odgałęzienie innego projektu
Tworzenie żądania zmian
Jak uwzględniać żądania zmian
Czym jest zarządzanie sprawami?
Zarządzanie sprawami w systemie GitHub
Połączenie kontroli wersji z zarządzaniem zmianami
Dokumentacja
System GitHub wiki
Tworzenie stron
Składnia Markdown
Udostępnianie projektu społeczności Arduino
Odgałęzienie projektu Arduino
Jak zbudować środowisko programistyczne Arduino
Zasoby społeczności
Podsumowanie
Rozdział 3. Oprogramowanie openFrameworks a Arduino
Od czego zacząć
Kod Arduino
Weryfikacja kodu
Funkcje Arduino do transmisji szeregowej
Konfiguracja openFrameworks
Połączenie z Arduino za pomocą openFrameworks
Weryfikacja kodu
Funkcje openFrameworks do transmisji szeregowej
Koduj raz dzięki Firmata i ofArduino
Konfiguracja protokołu Firmata
Sterowanie Arduino za pomocą openFrameworks
Weryfikacja kodu
Najważniejsze stałe wykorzystywane przez klasę ofArduino
Lista funkcji klasy ofArduino
Rozwijanie pomysłu
Zmiany w kodzie
Weryfikacja kodu
Inne pomysły do zrealizowania
Podsumowanie
Rozdział 4. Narzędzia Android ADK
Urządzenia z systemem Android
Co należy sprawdzić
Kompatybilne urządzenia
Modyfikacje
Konfiguracja środowiska Arduino IDE
Tworzenie aplikacji w systemie Android
Szkic Arduino
Aplikacja Android ADK
Plik src/CH4.example.proArduino/CH4ExamplesActivity.java
Uzupełnienie szkieletu kodu
Uzupełnienie aplikacji
Arduino
Weryfikacja kodu
Interfejs SPI i protokół ADK
Podsumowanie
Rozdział 5. Moduły radiowe XBee
Zakup modułów XBee
Prosty układ
Tryb transparentny (polecenia AT)
Konfiguracja modułu
Konfiguracja Arduino
Weryfikacja kodu
Tryb API
Konfiguracja modułu
Konstrukcja pakietów API
Wysyłanie poleceń
Wysyłanie danych
Pakiety żądań
Pakiety odpowiedzi
Odbiór i odsyłanie danych w Arduino
Oprogramowanie wbudowane urządzenia końcowego
Podsumowanie
Rozdział 6. Symulacja czujników
Czujniki analogowe
Czytnik czujnika analogowego
Filtr dolnoprzepustowy
Weryfikacja kodu
Drabinka rezystorowa
Weryfikacja kodu
Czujniki cyfrowe
Czujniki PWM
Kod Graya
Czujniki szeregowe
Szeregowe wysyłanie danych
Weryfikacja kodu
Transmisja I2C
Rejestr TWRC
Rejestr TWAR
Rejestr TWDR
Rejestr TWSR
Wysyłanie danych magistralą I2C
Weryfikacja kodu
Podsumowanie
Rozdział 7. Kontrolery PID
Obliczenia matematyczne
Część proporcjonalna
Część całkująca
Część różniczkująca
Suma wszystkich części
Czas
Konfiguracja kontrolera PID
Połączenia sprzętu
Weryfikacja kodu
Aplikacja PID Tuner
Porównanie kontrolerów PID, DEAD BAND oraz ON/OFF
Kontroler PID może sterować
Regulacja kontrolera
Biblioteka PID
Funkcje biblioteki PID
Dodatkowe materiały
Podsumowanie
Rozdział 8. Sieci sensorowe Android
Budowa sieci sensorowej
Biblioteki openFrameworks
Kod Arduino
Aplikacja Android
Podsumowanie
Rozdział 9. Zastosowanie Arduino z układami PIC32 i ATtiny Atmel
Arduino i niestandardowe środowiska
Środowisko MPIDE i platforma chipKIT PIC32
Przykład: wykrywanie przedmiotów z zastosowaniem usługi Task Manager
Zastosowanie Arduino z rodziną układów ATtiny
Rodzina ATtiny 85/45/25
Rodzina ATtiny 84/44/24
Rodzina ATtiny 4313 oraz 2313
Zastosowanie Arduino jako programatora systemowego
Projekt: pudełko otwierane szyfrem
Co robi to urządzenie
Lista materiałów
Podsumowanie
Rozdział 10. Wieloprocesorowość: większa moc połączonych Arduino
Standard I2C
Standard SPI
Połączenie dwóch urządzeń
Konfiguracja urządzenia master SPI
Weryfikacja kodu
Wektory przerwań
Konfiguracja SPI za pomocą rejestrów
Weryfikacja kodu
Wiele urządzeń slave
Tryb master w rejestrze
Weryfikacja kodu
Dwubiegunowa symetryczna szyna danych
Kod SABB
Weryfikacja kodu
Połączenie urządzeń SABB i SPI
Migracja do płyty Mega
Zalecane praktyki montażowe
Podsumowanie
Rozdział 11. Tworzenie gier dla Arduino
Gry odpowiednie dla Arduino
Prosta gra
Prototyp gry
Programowanie gry
Weryfikacja kodu
Nieuczciwe sztuczki
Lepszy wyświetlacz i grafika
Biblioteka Gameduino
Nowa gra Ułóż stos
Sztuka
Kodowanie gry Ułóż stos
Weryfikacja kodu
Dźwięki
Trochę efektów
Programowanie automatycznej gry
Ostatnie szlify
Materiały o arcade i innych grach
Podsumowanie
Rozdział 12. Własne biblioteki dla Arduino
Co musisz wiedzieć, aby napisać własną bibliotekę
Utworzenie prostej biblioteki
Utworzenie biblioteki Motor
Anatomia folderu bibliotek Arduino
Folder przykładów
Licencja
Plik keywords.txt
Instalacja bibliotek Arduino
Użycie bibliotek Arduino
Obiekty Arduino i konwencje bibliotek
Podsumowanie
Rozdział 13. Zestaw testowy Arduino
Instalacja zestawu testowego
Rozpoczęcie testów
Format wyniku testu Arduino
Szczegóły sekcji wyniku testu
Podstawowe funkcje zestawu testowego
Funkcja ATS_begin
Funkcja ATS_PrintTestStatus
Funkcja ATS_end
Użycie podstawowych funkcji
Wbudowane testy
Strategie testów płyt pochodnych od Arduino
Testowanie pamięci
Przykład: testowanie wycieku pamięci
Testowanie bibliotek
Test funkcji SPI.transfer
Test funkcji setBitOrder
Test funkcji setClockDivider
Test funkcji setDataMode
Wyniki testów biblioteki SPI
Podsumowanie


Skorowidz
Imię i nazwisko:
E-mail:
Telefon:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Dodaj Komentarz
Ocena: 1 10
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator