język: PolskiEnglish
Waluta:

ARDUINO DLA POCZĄTKUJĄCYCH. Podstawy i szkice. Podręcznik programisty Arduino!

WydawnictwoHelion

AutorSimon Monk, tłumaczenie: Konrad Matuk

ISBN978-8-246-8707-7

Liczba stron144

Oprawamiękka

Format158 x 235mm

Rok wydania2014

Językpolski


Cena : 29,90 zł
Ilość :
opis
produktu
spis
treści
produkty
pokrewne
zakupione
razem
zapytaj
o produkt
opinie
o produkcie

ARDUINO DLA POCZĄTKUJĄCYCH. Podstawy i szkice. Podręcznik programisty Arduino!

 
Jeśli nie po drodze Ci z lutownicą i trawieniem płytek, a Twoją pasją jest elektronika, Arduino to platforma dla Ciebie! Dzięki niej rozwiniesz skrzydła i zrealizujesz swoje wymarzone projekty. Do rynkowego sukcesu Arduino z pewnością przyczyniły się świetna dokumentacja, obszerne źródła informacji oraz środowisko przeznaczone specjalnie do tworzenia oprogramowania. Obecnie dzięki tej platformie oraz dodatkowym akcesoriom jesteś w stanie zbudować praktycznie dowolny projekt — nieważne, czy jest to licznik Geigera czy sterownik oświetlenia LED.
 
W tej książce główny nacisk został położony na aspekty związane z programowaniem Arduino. W trakcie lektury opanujesz podstawy języka C, a poza tym nauczysz się używać struktur danych oraz korzystać z analogowych i cyfrowych złączy znajdujących się na płytce Arduino. Ponadto poznasz możliwości standardowej biblioteki Arduino, sposoby zapisywania programu oraz techniki wyświetlania informacji na ekranach LCD. Na sam koniec dowiesz się, jak podpiąć płytkę Arduino do sieci, a następnie zaprogramować aplikację sieci Ethernet. Książka ta jest doskonałym podręcznikiem dla wszystkich pasjonatów elektroniki chcących lepiej poznać platformę Arduino.
 
Dzięki tej książce:
 
- zaznajomisz się z konstrukcją płytki Arduino
- poznasz podstawy C wymagane do programowania Arduino
- odbierzesz i wyślesz dane przez interfejs wejścia-wyjścia
- rozpoczniesz przygodę z platformą Arduino
 
Lektura obowiązkowa każdego adepta platformy Arduino!

Spis treści:

O autorze
Podziękowania 
Wstęp 
Czym jest Arduino? 
Co będzie potrzebne? 
Korzystanie z niniejszej książki 
Pomoce
Rozdział 1. Oto Arduino
Mikrokontrolery 
Płyty rozwojowe 
Płyta Arduino 
Zasilanie 
Złącza zasilania 
Wejścia analogowe 
Złącza cyfrowe 
Mikrokontroler 
Pozostałe podzespoły 
Początki Arduino 
Rodzina płyt Arduino 
Uno, Duemilanove i Diecimila 
Mega 
Nano 
Bluetooth 
Lilypad 
Inne "oficjalne" płytki 
Inne klony i odmiany Arduino 
Podsumowanie 
Rozdział 2. Rozpoczynamy przygodę z Arduino 
Zasilanie 
Instalacja oprogramowania 
Ładowanie pierwszego szkicu 
Aplikacja Arduino 
Podsumowanie 
Rozdział 3. Podstawy języka C 
Programowanie 
Czym jest język programowania? 
Blink po raz kolejny 
Zmienne 
Eksperymentowanie w języku C 
Zmienne numeryczne i arytmetyka 
Polecenia 
if
for 
while 
Dyrektywa #define 
Podsumowanie
Rozdział 4. Funkcje 
Czym jest funkcja? 
Parametry 
Zmienne globalne, lokalne i statyczne 
Zwracanie wartości 
Zmienne innych typów 
float 
boolean 
Inne typy danych 
Styl zapisu kodu 
Wcięcia
Nawiasy klamrowe otwierające 
Białe znaki 
Komentarze 
Podsumowanie 
Rozdział 5. Tablice i łańcuchy 
Tablice 
Zastosowanie tablic do alfabetu Morse'a i sygnału SOS 
Tablice łańcuchów 
Literały łańcuchowe 
Zmienne łańcuchowe 
Tłumacz alfabetu Morse'a 
Dane 
Zmienne globalne i funkcja setup 
Funkcja loop 
Funkcja flashSequence 
Funkcja flashDotOrDash 
Składanie całości programu 
Podsumowanie 
Rozdział 6. Wejścia i wyjścia 
Wyjścia cyfrowe 
Wejścia cyfrowe 
Rezystor podwyższający 
Wewnętrzny rezystor podwyższający 
Usuwanie stuków 
Wyjścia analogowe 
Wejścia analogowe 
Podsumowanie 
Rozdział 7. Standardowa biblioteka Arduino 
Liczby losowe 
Funkcje matematyczne 
Manipulacja bitami 
Zaawansowane funkcje wejścia i wyjścia 
Generowanie tonów 
Wprowadzanie rejestru przesuwnego 
Przerwania 
Podsumowanie 
Rozdział 8. Zapisywanie danych 
Stałe 
Dyrektywa PROGMEM 
EEPROM 
Przechowywanie wartości zmiennej typu int w pamięci EEPROM 
Przechowywanie wartości typu float w pamięci EEPROM (unie) 
Przechowywanie łańcucha w pamięci EEPROM 
Wymazywanie zawartości pamięci EEPROM 
Kompresja 
Kompresja zakresu 
Podsumowanie 
Rozdział 9. Wyświetlacze LCD 
Tablica wyświetlająca komunikaty za pośrednictwem interfejsu USB 
Korzystanie z wyświetlacza 
Inne funkcje biblioteki wyświetlacza LCD 
Podsumowanie 
Rozdział 10. Programowanie aplikacji sieci Ethernet 
Płytki pozwalające na pracę w sieci Ethernet 
Komunikacja z serwerami sieciowymi 
HTTP 
HTML 
Arduino w roli serwera sieci Web 
Konfigurowanie złączy Arduino za pośrednictwem sieci 
Podsumowanie 
Rozdział 11. C++ i biblioteki 
Mechanizmy obiektowe 
Klasy i metody 
Przykład wbudowanej biblioteki 
Tworzenie bibliotek 
Plik nagłówkowy
Plik implementacji 
Uzupełnianie swojej biblioteki 
Podsumowanie
Skorowidz
Imię i nazwisko:
E-mail:
Telefon:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Dodaj Komentarz
Ocena: 1 10
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator