język: PolskiEnglish

KONSTRUKCJA GRUPY TŁOKOWO-CYLINDROWEJ SILNIKÓW SPALINOWYCH

WydawnictwoWydawnictwo WKŁ

AutorWiesław Kozaczewski

ISBN83-206-1533-X

Liczba stron444

Oprawatwarda

FormatB5

Rok wydania2004

Językpolski


Produkt archiwalny
Ilość :
opis
produktu
spis
treści
produkty
pokrewne
zakupione
razem
zapytaj
o produkt
opinie
o produkcie

KONSTRUKCJA GRUPY TŁOKOWO-CYLINDROWEJ SILNIKÓW SPALINOWYCH
Wiesław Kozaczewski

Podręcznik akademicki z zakresu konstrukcji grupy tłokowo-cylindrowej stanowiącej podstawową grupę tłokowego silnika spalinowego, mającej zasadniczy wpływ na jego budowę i eksploatację. Zawiera podstawy teoretyczne działania z uwzględnieniem obciążeń mechanicznych i cieplnych, opis konstrukcji tłoków, cylindrów i pierścieni tłoka, a także wpływ poszczególnych elementów na emisję związków szkodliwych w spalinach oraz zużycie i uszkodzenia tych elementów podczas eksploatacji.

Odbiorcy książki:
Studenci wydziałów mechanicznych wszystkich uczelni technicznych.

KONSTRUKCJA GRUPY TŁOKOWO-CYLINDROWEJ SILNIKÓW SPALINOWYCH

Spis treści

1. Zadania i warunki pracy grupy tłokowo-cylindrowej
1.1. Szczelność grupy tłokowo-cylindrowej 8
1.2. Działanie uszczelnienia pierścieniowego 10
1.3. Wpływ parametrów konstrukcyjnych na straty ładunku 19
1.4. Obciążenia mechaniczne grupy tłokowo-cylindrowej 27
1.5. Obciążenia cieplne 35
1.6. Tarcie i smarowanie 66

2. Materiały grupy tłokowo-cylindrowej
2.1. Wymagania ogólne 71
2.2. Stopy aluminium 78
2.3. Żeliwo 92
2.4. Stale 113
2.5. Materiały kompozytowe na osnowie metalicznej 117
2.6. Pokrycia powierzchniowe 121

3. Tłoki
3.1. Konstrukcja tłoka 142
3.1.1. Denko tłoka 152
3.1.2. Część pierścieniowa tłoka 165
3.1.3. Część prowadząca tłoka 178
3.1.4. Osadzenie sworznia 208
3.2. Selekcja tłoków 217

4. Cylindry
4.1. Gładź cylindra 221
4.2. Konstrukcja cylindrów 233
4.2.1. Zagadnienia ogólne 233
4.2.2. Kadłuby jednolite (monobloki) 238
4.2.3. Suche tuleje cylindrów 246
4.2.4. Mokre tuleje cylindrów 249
4.2.5. Cylindry chłodzone powietrzem 256
4.3. Użebrowanie cylindrów 261
4.3.1. Warunki wymiany ciepła 261
4.3.2. Przejmowanie ciepła przez powierzchnię użebrowaną 267
4.3.3. Typowe wykonania użebrowania 277
4.4. Odkształcenia cylindrów 280

5. Pierścienie tłoka
5.1. Teoria pierścieni tłoka 292
5.2. Konstrukcja pierścieni tłoka 309
5.2.1. Teoria doboru wymiarów pierścieni tłoka 309
5.2.2. Pierścienie uszczelniające 310
5.2.3. Pierścienie zgarniające 324
5.2.4. Ekspandery 337
5.2.5. Zamki pierścieni 343
5.3. Drgania pierścieni 344
5.4. Zużycie oleju 351

6. Zużycie grupy tłokowo-cylindrowej
6.1. Rodzaje zużycia 357
6.2. Zużycie cierne 360
6.3. Zużycie ścierne 382
6.4. Zużycie korozyjne 387
6.5. Wpływ warunków pracy na trwałość grupy tłokowo-cylindrowej 391
6.6. Zużycie kawitacyjne cylindrów 399
6.6.1. Czynniki wpływające na intensywność kawitacji 401
6.6.2. Ograniczanie zużycia kawitacyjnego 404
6.6.3. Własności materiałowe a intensywność kawitacji 408
6.7. Uszkodzenia tłoków w eksploatacji 411
6.7.1. Nienormalny przebieg spalania 411
6.7.2. Nieprawidłowe smarowanie gładzi cylindra 418
6.7.3. Nieprawidłowe działanie układu zasilania 420
6.7.4. Nieprawidłowe działanie układu chłodzenia 424
6.7.5. Zmęczenie termiczne tłoków 426
6.7.6. Uszkodzenia mechaniczne tłoków 427

Literatura

PODSTAWY BUDOWY SILNIKÓW. POJAZDY SAMOCHODOWE
Cena :69,00 zł

PODSTAWY BUDOWY SILNIKÓW. POJAZDY SAMOCHODOWE

Podstawy budowy silników. Klasyfikacja i zasada działania silników. Paliwa. Obiegi cieplne. Wskaźniki pracy silnika. Podstawowe charakterystyki silników. Spalanie. Układy tłokowo-korbowe. Układy rozrządu. Układy zasilania silników o zapłonie iskrowym i samoczynnym.

Wydawnictwo: Wydawnictwo WKŁ

DIAGNOZOWANIE SILNIKÓW WYSOKOPRĘŻNYCH
Cena :52,50 zł43,30 zł

DIAGNOZOWANIE SILNIKÓW WYSOKOPRĘŻNYCH

Opis praktycznych metod diagnozowania samochodowych silników wysokoprężnych, wyposażonych w układy wtryskowe nowej generacji. Współczesne metody diagnostyczne, w tym m.in. sposób postępowania, diagnostyka pokładowa, pomiar ciśnienia, sprawdzanie zespołów wtryskowych i elementów elektronicznego sterowania, a także podstawy tuningu silników wysokoprężnych. Diagnozowanie poszczególnych układów wtryskowych (elektronicznie sterowanych rozdzielaczowych pomp wtryskowych Bosch VP 37/36, rozdzielaczowych

Wydawnictwo: Wydawnictwo WKŁ

ELEKTRONICZNE UKŁADY WTRYSKOWE SILNIKÓW DIESLA
Cena :42,00 zł31,30 zł

ELEKTRONICZNE UKŁADY WTRYSKOWE SILNIKÓW DIESLA

Elektronizacja układów wtryskowych. Niekonwencjonalne układy wtryskowe sterowane elektronicznie. Elektronicznie sterowane rozdzielaczowe pompy wtryskowe EDC/HDK VE. Rzędowe pompy wtryskowe sterowane elektronicznie. Diagnostyka pomp wtryskowych sterowanych elektronicznie. Wyposażenie warsztatu do diagnostyki, badań i regulacji pomp wtryskowych sterowanych elektronicznie.

Wydawnictwo: Wydawnictwo WKŁ

ELEKTRYCZNE I ELEKTRONICZNE WYPOSAŻENIE POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH - CZĘŚĆ 2
Cena :52,50 zł43,30 zł

ELEKTRYCZNE I ELEKTRONICZNE WYPOSAŻENIE POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH - CZĘŚĆ 2

Druga część podręcznika poświęconego wyposażeniu elektrycznemu i elektronicznemu pojazdów samochodowych. Charakterystyczną cechą tego podręcznika jest połączenie wiadomości teoretycznych dotyczących budowy i działania poszczególnych zespołów i układów z praktycznymi informacjami o typowych niesprawnościach, diagnostyce, obsłudze i naprawie.

Wydawnictwo: Wydawnictwo WKŁ

Dodaj Komentarz
Ocena: 1 10
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator