język: PolskiEnglish

KODY USTEREK

WydawnictwoWydawnictwo WKŁ

AutorCharles White, Haynes Publishing, Martynn Randall, Piotr Kozak

ISBN978-83-206-1591-3

Liczba stron444

Oprawatwarda

Format195x246

Rok wydania2009

Językpolski


Produkt archiwalny
Ilość :
opis
produktu
spis
treści
produkty
pokrewne
zakupione
razem
zapytaj
o produkt
opinie
o produkcie

KODY USTEREK
PORADNIK DIAGNOSTY SAMOCHODOWEGO 
 
Praktyczny poradnik opisujący kody usterek systemów sterowania silnikiem, układów wtrysku benzyny i układów zapłonowych 34 marek samochodów osobowych i dostawczych: Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Daewoo, Daihatsu, FIAT, Ford, Honda, Hyundai, Isuzu, Jaguar, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel / Vauxhall, Peugeot, Proton, Renault, Rover, Saab, SEAT, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo.
 
Szczegółowo przedstawiono procedury diagnostyczne i znaczenie kodów usterek w następujących układach: Bosch KE- Jetronic, Bosch KE Motronic, Bosch LH-Jetronic, Bosch Mono-Jetronic, Bosch Mono-Motronic, Bosch Motronic, Bosch EZ -K i EZ-L, Daihatsu EFi i Mpi, Fenix, Ford EEC IV i EEC V, GM/Delco Spi, GM Multec, Honda PGM-Fi, Hyundai Mpi, Isuzu I-Tec, Kia Egi, Lucas 11CU i 14CU, Lucas LH, Magneti-Marelli G5 i G6, Magneti-Marelli 8F i 8P, Mazda Egi, Mercedes-Benz HFM i PMS, Mitsubishi ECI-Multi, Nissan ECCS, Proton ECI-Multi i ECI-SEFi, Renix SPi i Mpi, Rover MEMS SPi i Mpi, Saab Trionic, Saab Direct Ignition,Siemens Bendix SEFi i Mpi, Siemens MS4.0, Simos, Simtec, Subaru MPFi, Suzuki EPi-SPi i EPI-MPi, Toyota TCCS, VAG MPi i MPFi, VAG Digifant, Weber-Marelli IAW.
 
Uwzględniono także samochody wyposażone w diagnostykę pokładową EOBD, podając znaczenie znormalizowanych pięcioznakowych kodów usterek układu napędowego oraz usytuowanie złączy diagnostycznych wybranych modeli wyposażonych w ten system diagnostyczny.
 
Kup Teraz! Poradnik mechanika i diagnostyka samochodowego na temat kodów usterek - polecamy!

Spis treści:
 
Przedmowa
Podstawowe zasady BHP
 
Wstęp do diagnostyki pokładowej 
Wiadomości wstępne 
Funkcje diagnostyki pokładowej 
Awaryjny tryb pracy 
Regulacja adaptacyjna
 
Przyrządy diagnostyczne 
Wiadomości wstępne 
Wybrane przyrządy diagnostyczne
 
Podstawowe czynności sprawdzające 
Wiadomości wstępne
Cyfrowy miernik uniwersalny
Sprawdzanie napięcia
Sprawdzanie rezystancji 
Sprawdzanie współczynnika wypełnienia impulsu 
Zastosowanie potencjometru 
Multipleksowanie i sieci
 
Sprawdzanie elementów 
Wiadomości wstępne 
 
Sprawdzanie sygnału wyzwalającego pracę pierwotnego obwodu zapłonu 
Czujnik sygnału wyzwalającego
Indukcyjny czujnik położenia wału korbowego 
Czujnik hallotronowy 
Optyczny czujnik położenia wału korbowego
 
Sprawdzanie pierwotnego obwodu zapłonu 
Obwód pierwotny zapłonu
 
Sprawdzanie czujników 
Przepływomierz 
Czujnik temperatury powietrza NTC (o ujemnym współczynniku temperaturowym) 
Czujnik temperatury powietrza PTC (o dodatnim współczynniku temperaturowym) 
Czujnik ciśnienia atmosferycznego 
Potencjometr regulacji CO  
Czujnik temperatury płynu chłodzącego NTC (o ujemnym współczynniku temperaturowym) 
Czujnik temperatury płynu chłodzącego PTC (o dodatnim współczynniku temperaturowym) 
Czujnik identyfikacji cylindrów (indukcyjny czujnik fazy) 
Czujnik identyfikacji cylindrów (czujnik hallotronowy) 
Czujnik identyfikacji cylindrów i czujnik wyzwalający pracę pierwotnego obwodu zapłonu 
Układ recyrkulacji spalin 
Czujnik temperatury paliwa NTC (o ujemnym współczynniku temperaturowym)
Wyłącznik termiczny paliwa 
Czujnik spalania stukowego 
Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (analogowy) 
Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (cyfrowy) 
Czujnik temperatury oleju NTC (o ujemnym współczynniku temperaturowym)
 
Sprawdzanie wyłącznika ciśnieniowego wspomagania układu kierowniczego 
Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik) 
Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) 
Czujnik prędkości pojazdu
 
Sprawdzanie elementów wykonawczych 
Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym 
Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego 
Wtryskiwacze paliwa wielopunktowego układu wtryskowego (MPi) 
Wtryskiwacz paliwa jednopunktowego układu wtryskowego (SPi)  
Zawór elektromagnetyczny regulacji kolektora dolotowego 
Podgrzewacz obudowy przepustnicy i podgrzewacz kolektora dolotowego 
Zawór elektromagnetyczny zmiany faz rozrządu 
Zawór regulacji ciśnienia doładowania – silniki turbodoładowane
 
Sprawdzanie sterownika i układu wtrysku paliwa 
Usterki sterownika 
Masy i napięcia zasilające sterownika 
Przekaźnik systemu 
Sonda lambda 
Wyłącznik bezwładnościowy 
Pompa paliwa i jej obwód 
Usterki układu regulacji mieszanki lub układu adaptacyjnego
 
KODY USTEREK: Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Daewoo, Daihatsu, Fiat, Honda, Hyundai, Isuzu, Jaguar, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Opel / Vauxhall, Peugeot, Proton, Renault, Rover, SEAT, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen 
Modele 
Diagnostyka 
1. Wiadomości wstępne 
2. Lokalizacja złącza diagnostycznego 
3. Odczyt kodów usterek bez pomocy czytnika – kody błyskowe 
4. Kasowanie kodów usterek bez pomocy czytnika 
5. Diagnostyka za pomocą czytnika 
6. Sposoby sprawdzania 
Kody usterek
 
KODY USTEREK: Ford 
Modele 
Diagnostyka 
1. Wiadomości wstępne 
2. Lokalizacja złącza diagnostycznego 
3. Ogólne zasady odczytu 2-cyfrowych kodów usterek w systemie Ford EEC IV (wersja wzbogacona)  
4. Ogólne zasady odczytu 3-cyfrowych kodów usterek w systemie Ford EEC IV (wersja wzbogacona) 
5. Odczyt kodów usterek bez pomocy czytnika – kody błyskowe 
6. Kasowanie kodów usterek bez pomocy czytnika 
7. Diagnostyka za pomocą czytnika 
8. Sposoby sprawdzania 
Kody usterek
 
KODY USTEREK: Mercedes-Benz 
Modele 
Diagnostyka 
1. Wiadomości wstępne 
2. Lokalizacja złącza samodiagnostyki 
3. Odczyt kodów współczynnika wypełnienia impulsu systemu Bosch KE3.1-Jetronic 
4. Odczyt kodów współczynnika wypełnienia impulsu i kodów błyskowych systemu Bosch KE3.5-Jetronic 
5. Odczyt kodów współczynnika wypełnienia impulsu modułu zapłonu EZ-L i kodów błyskowych systemu Bosch KE5.2-Jetronic (złącze 16-stykowe) 
6. Odczyt kodów współczynnika wypełnienia impulsu modułu zapłonu EZ-L i kodów błyskowych systemu Bosch LH4.1-Jetronic (złącze 38-stykowe) 
7. Odczyt kodów błyskowych systemów Bosch Motronic MP6.0/6.1 oraz HFM/PMS 
8. Kasowanie kodów usterek bez pomocy czytnika 
9. Diagnostyka za pomocą czytnika 
10. Sposoby  sprawdzania 
Kody usterek
 
KODY USTEREK: Saab 
Modele 
Samodiagnostyka 
1. Wiadomości wstępne 
2. Lokalizacja złącza diagnostycznego 
3. Odczyt kodów usterek bez pomocy czytnika – kody błyskowe 
4. Kasowanie kodów usterek bez pomocy czytnika 
5. Sprawdzanie elementów wykonawczych za pomocą czytnika (tylko Bosch LH2.4) 
6. Diagnostyka za pomocą czytnika 
7. Sposoby sprawdzania 
Kody usterek
 
KODY USTEREK: Volvo 
Modele
Diagnostyka 
1. Wiadomości wstępne 
2. Lokalizacja złącza diagnostycznego 
3. Bosch LH2.4-Jetronic – sprawdzanie bez czytnika 
4. Układy zapłonu Bosch EZ-116K i Bendix Rex-1 – sprawdzanie bez czytnika 
5. Bosch LH3.2-Jetronic – sprawdzanie bez czytnika 
6. Układy zapłonu Bosch EZ-129K – sprawdzanie bez czytnika 
7. Fenix 3B – sprawdzanie bez czytnika 
8. Fenix 5.2 – sprawdzanie bez czytnika 
9. Motronic 4.3 – sprawdzanie bez czytnika 
10. Kasowanie kodów usterek bez pomocy czytnika 
11. Diagnostyka za pomocą czytnika 
12. Sposoby sprawdzania 
Kody usterek
 
Usytuowanie złączy diagnostyki pokładowej  EOBD 
Ostrzeżenia
Dodaj Komentarz
Ocena: 1 10
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator