język: PolskiEnglish

USZCZELKI GŁOWICY SILNIKA. PORADNIK SERWISOWY

WydawnictwoInstalator Polski

AutorJan Zawadzki, Krzysztof Wiśniewski, Szymon Węgiel

ISBNPS 2004-06

Liczba stron58

Oprawabroszurowa

Format246 x 174mm

Rok wydania2004

Językpolski


Produkt archiwalny
Ilość :
opis
produktu
spis
treści
produkty
pokrewne
zakupione
razem
zapytaj
o produkt
opinie
o produkcie

PORADNIK SERWISOWY NR 06/2004
USZCZELKI GŁOWICY SILNIKA

Wymagania stawiane uszczelkom głowicy. Budowa i rodzaje uszczelek. Uszczelki z czujnikami. Zasady prawidłowej wymiany uszczelki. Tabela momentów dokręcania.

 

PORADNIK MOTORYZACYJNY. USZCZELKI GŁOWICY SILNIKA

 

Od autora
Uszczelka głowicy odgrywa kluczową rolę w budowie nowoczesnych silników. Powinna ona zapewnić szczelność między głowicą i kadłubem przez cały okres żywotności silnika. W tym poradniku są opisane możliwe przyczyny uszkodzeń uszczelek oraz na co - podczas ich wymiany - należy zwracać przede wszystkim uwagę, aby uniknąć późniejszych napraw silnika. Oprócz wskazówek praktycznych podano również wiele informacji o samej uszczelce głowicy i jej najnowszych konstrukcjach.

 

Jeśli pojawią się plamy oleju na silniku i pod samochodem albo ślady emulsji olejowej na wyciągniętym bagnecie lub korku wlewu oleju i/albo w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego, to z reguły diagnoza brzmi: uszkodzenie uszczelki głowicy. Jednak także trudności z rozruchem zimnego silnika, nieustanne ubytki niewielkich ilości płynu chłodzącego podczas jego pracy, odgłosy mieszania i gulgotania w układzie chłodzenia albo w nagrzewnicy również wskazują na uszkodzenie uszczelki....
Autor: Szymon Węgiel
współpraca: Krzysztof Wiśniewski, Jan Zawadzki

 

Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z nastepujących działów:

 

  • elektronika
  • elektryka
  • diagnostyka
  • technologia napraw mechanicznych
  • lakiernictwo i blacharstwo

 

Artykuły zawierają:

 

  • wiele praktycznych informacji z dziedziny budowy i eksploatacji samochodów,
  • opisy spotykanych w samochodach rozwiązań technicznych, oparte na unikalnych materiałach fabrycznych i literaturze zagranicznej,
  • technologie napraw najnowocześniejszych układów,
  • porady ekspertów z branży,
  • prezentowanie zagadnień budowlanych i technologicznych, związanych z projektowaniem, wyposażaniem i modernizowaniem warsztatów,
  • omówienie zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

 

Spis treści:

 

Wstęp

 

1. Wymagania stawiane uszczelkom głowicy

 

2. Wymagania stawiane powierzchniom uszczelniającym
2.1. Określanie niepłaskości powierzchni elementu
2.2. Określanie falistości i chropowatości
2.3. Wymagania dotyczące jakości powierzchni

 

3. Budowa i rodzaje uszczelek
3.1. Metalowe, elastomerowe uszczelki głowicy
3.2. Uszczelki typu Metaloflex
3.3. Stopper
3.4. Przykłady zastosowań nowoczesnych uszczelek głowicy

 

4. Rodzaje obciążeń uszczelek i ich skutki
4.1. Obciążenia chemiczne i korozyjne
4.2. Obciążenia termiczne i chemiczne

 

5. Uszczelki z czujnikami
5.1. Czujniki ciśnienia
5.2. Zintegrowany system czujników ciśnienia
5.3. Czujniki temperatury
5.4. Czujniki szczeliny

 

6. Rodzaje uszkodzeń uszczelek i ich przyczyny
6.1. Przedmuchy spalin
6.2. Przegrzanie
6.3. Spalanie stukowe
6.4. Przecieki oleju i płynu chłodzącego
6.5. Oddziaływania mechaniczne

 

7. Zasady prawidłowej wymiany uszczelki

 

8. Śruby głowicy i metody ich dokręcania
8.1. Dokręcanie śrub w zakresie sprężystości
8.2. Dokręcanie śrub w zakresie plastyczności
8.3. Stosowanie specjalnych śrub
8.4. Dlaczego powinny być stosowane nowe śruby głowicy

 

9. Tabela momentów dokręcania

 

Dodaj Komentarz
Ocena: 1 10
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator