język: PolskiEnglish

MASERATI - SAMOCHODY MARZEŃ

WydawnictwoWydawnictwo WKŁ

AutorAlexander Franc Storz, Jacek Łęgiewicz, Matthias Braun

ISBN978-83-206-1666-8

Liczba stron92

Oprawatwarda

Format195 x 246mm

Językpolski


Cena : 52,50 zł42,28 zł
Ilość :
opis
produktu
spis
treści
produkty
pokrewne
zakupione
razem
zapytaj
o produkt
opinie
o produkcie

MASERATI. SAMOCHODY MARZEŃ
Wspaniała książka o historii legendarnych samochodów marki Maserati

Bogato ilustrowany przegląd wszystkich modeli samochodów Maserati od 1947 roku. Zamieszczone opisy i atrakcyjne zdjęcia ułatwiają rozpoznanie następujących modeli: Gran Turismo, Tipo A6, 3500 GT, 5000 GT, Tipo 151, Sebring, Quattro Porte, Mistral, Mexico, Ghibli, Indy, Bora, Merak, Khamsin, Quattroporte, Kyalami, Biturbo, Karif, Shamal, Barchetta, Chrysler TC by Maserati, 3200 GT, Spyder, 4200 GT, MC 12 Corsa, Kubang.

W serii SAMOCHODY MARZEŃ ukazały się również albumy o samochodach:

  • FERRARI 
  • JAGUAR
  • LAMBORGHINI
  • PORSCHE

Wprowdzenie
Stajnia wyścigowa braci Maserati
Pierwszym z rodu Maserati, który połknął motoryzacyjnego bakcyla był Carlo. Zaczął od skonstruowania silnika spalinowego, który następnie zamontował do wyścigowego roweru. Potem, na początku ubiegłego stulecia zbudował samodzielnie swój pierwszy samochód, co wydatnie przyczyniło się do jego błyskotliwej, choć krótkiej kariery. W 1902 r. został szefem działu rozwoju u Fiata, w 1903 r. przeniósł się do Isotty Fraschini, a w 1907 r. został szefem działu sportu w firmie Bianchi. Niestety, w 1910 r., w wieku zaledwie 29 lat, zmarł na gruźlicę. Przed śmiercią zdążył jednak jeszcze skonstruować samolot.

Maserati jako marka samochodów sportowych ma swój początek w wytwórni aut wyścigowych założonej początkowo przez Alfieriego Maserati, a prowadzonej później wraz z trzema jego braćmi: Ettore, Ernesto i Bindo. Alfieri, urodzony w 1887 r., był –podobnie, jak Carlo – utalentowanym mechanikiem, pracującym dla Isotty Fraschini. Wspólnie ze starszym o trzy lata Ettorem Maserati reprezentował interesy firmy w Argentynie, a od 1912 r. tworzył dział obsługi klienta Isotty w ojczystych Włoszech. Potem usamodzielnił się i 1 grudnia 1914 r. założył w Bolonii Officine Alfieri Maserati. Rozpoczął od produkcji świec zapłonowych, by wkrótce zająć się przystosowaniem samochodów marki Isotta Fraschini do wyścigów. W latach 20. XX wieku zaprojektował kilka aut wyczynowych na zamówienie firmy Diatto. W 1926 r., wykorzystując zespoły tych samochodów, stworzył pierwszy własny pojazd, ochrzczony swoim nazwiskiem. Wtedy powstał również słynny znak firmowy Maserati. Wymyślił go brat, artysta-malarz – Mario (który jako jedyny z sześciu synów Rodolfa i Caroliny Maserati nie interesował się techniką), zainspirowany motywem trójzębu – atrybutu Neptuna, boga morza. Posąg Neptuna, dzieła flamandzkiego rzeźbiarza Jean Luca de Boulogne, stanowiący ozdobny element wielkiej studni, jest jednym z symboli miasta Bolonia.

Pierwsze wyczynowe Maserati już w inauguracyjnym wyścigu (Targa Florio w 1926 r.) zwyciężyło w swojej klasie. Ponieważ jednak firma traktowała sport a nie reklamę czy produkcję aut, jako główny cel swojego działania, przedsiębiorstwo miało nieustanne problemy finansowe. Z dzisiejszego punktu widzenia trudno zrozumieć, czemu nie próbowano budujących renomę marki sportowych sukcesów zdyskontować ekonomicznie. Przypuszczalnie właściciele mieli ambicje utrzymania niezależności od sponsorów, będąc jednocześnie całkowicie pochłoniętymi postępami techniki i rozwojem wyścigów automobilowych. Alfieri Maserati, główny konstruktor i dyrektor finansowy, zmarł w 1932 r., w wieku zaledwie 44 lat, wskutek następstw nieszczęśliwego wypadku podczas zawodów. Śmierć przerwała gwałtownie prace nad konstrukcją innowacyjnego, jednomiejscowego bolidu z napędem przednich kół. W tej sytuacji Bindo, dotąd zatrudniony przez Isotte˛ Fraschini, objął w rodzinnej firmie stanowisko prezesa, a Ernesto przejął dotychczasowe obowiązki Alfieriego.

W latach 30. minionego stulecia w zawodach Grand Prix panowały niemal niepodzielnie samochody niemieckie – Mercedes i Auto Union. Tylko Alfa Romeo mogła stawić im czoła. Maserati znalazło miejsce dla siebie, tworząc jednomiejscowe auto przeznaczone do wyścigów ulicznych, górskich i długodystansowych (Mille Miglia). Sportowe sukcesy firmy nie przekładały się jednak na jej kondycję ekonomiczną Przyczynę stanowiła ówczesna sytuacja polityczna – faszystowskie Włochy jako sojusznik hitlerowskich Niemiec popadały w izolację gospodarczą, zaczynało brakowac surowców. W 1937 r. Bindo, Ettore i Ernesto Maserati musieli odsprzedać swoją „stajnię” rodzinie przemysłowców Orsi. Zgodnie z umową zobowiązali się współpracować z firmą jeszcze przez dziesięć lat.
Po upływie umownej dekady, w 1947 r. bracia Maserati założyli wspólnie małą firmę O.S.C.A. (Officine Spezializzate Costruzioni Automobili), specjalizującą się budowie samochodów wyścigowych. Znowu stali się niezależni. Rozpoczęli od wytwarzania niewielkich aut sportowych i wyczynowych, by od 1960 r. produkować pojazdy Gran Turismo z prawdziwego zdarzenia. Jednakże w 1963 r., z powodu zaawansowanego wieku, bracia byli zmuszeni sprzedać przedsiębiorstwo firmie produkującej motocykle MV Augusta, która jeszcze przez cztery lata kontynuowała ich działalność…

Kup Teraz! Maserati - Książka serii Samochody Marzeń to prawdziwa kopalnia wiedzy dla każdego miłośnika super szybkich samochodów. Idealny pomysł na prezent dla każdego pasjonata motoryzacji - zapraszamy!

MASERATI. SAMOCHODY MARZEŃ

Spis treści:

Wprowadzenie
Opis modeli samochodów Maserati

Maserati 1500 Gran Turismo Tipo A6 
Maserati 2000 Gran Turismo Tipo A6G  1
Maserati 2000 Gran Turismo Tipo A6G54  
Maserati 3500 GT i 3500 GTI 
Maserati 5000 GT i 5000 GTI
Maserati Tipo 151
Maserati Sebring
Maserati Quattro Porte I
Maserati Mistral 
Maserati Mexico
Maserati Ghibli
Maserati Indy
Maserati / silnik Tipo C.114
Maserati Bora 
Maserati Merak 
Maserati Khamsin
Maserati Quattroporte II 
Maserati Kyalami
Maserati 4porte / Quattroporte / Royale 
Maserati Biturbo / Biturbo S / Biturbo i / Biturbo Si 
Maserati Biturbo 2500 / Biturbo Si 2500 / Biturbo ES 
Maserati (Biturbo) 425
Maserati (Biturbo) Spyder 
Maserati (Biturbo) 420 / 422 / 4.18v / 4.24v 
Maserati (Biturbo) 228 / 222 SR / 222 4v 
Maserati (Biturbo) 430 / 430 4v 
Maserati (Biturbo) 222 / 2.24v
Maserati (Biturbo) Racing 
Maserati Karif 
Maserati Shamal
Maserati Ghibli 
Maserati Quattroporte 
Maserati Barchetta 
Maserati / Chrysler TC 
Maserati 3200 GT 
Maserati Spyder
Maserati 4200 GT 
Maserati Quattroporte 
Maserati MC 12 Corsa 
Maserati Kubang 

FERRARI - SAMOCHODY MARZEŃ
Cena :52,50 zł42,28 zł

FERRARI - SAMOCHODY MARZEŃ

Książka serii Samochody Marzeń na temat legendarnej marki Ferrari. Książka zawiera chronologiczny przegląd wszystkich modeli samochodów sportowych Ferrari, produkowanych seryjnie od 1970 do 2002 roku. Zwięzły opis, dane techniczne oraz atrakcyjne zdjęcia ułatwiają identyfikację poszczególnych modeli samochodów.

Wydawnictwo: Wydawnictwo WKŁ

Imię i nazwisko:
E-mail:
Telefon:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Dodaj Komentarz
Ocena: 1 10
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator