[zamknij] |
Chcesz otrzymywać informacje o nowościach
w naszym sklepie? Wpisz swój adres e-mail!
Tylko subskrybenci otrzymują wysokie rabaty
na zakupy w naszym sklepie.
Nie czekaj, zapisz się już dziś !
WydawnictwoInstalator Polski
AutorŁukasz Szarama
ISBNPS 2008-02
Liczba stron50
OprawaCD-ROM
FormatPDF
Rok wydania2008
Językpolski
PORADNIK SERWISOWY
VADEMECUM LAKIERNIKA - CZĘŚĆ 1
Technologia lakierowania fabrycznego. Rodzaje powłok lakierniczych. Dobór koloru. Wady lakiernicze. BHP w lakiernictwie. Organizacja lakierni. Modernizacja lakierni w oparciu o LZO. Podstawowe zasady przy projektowaniu lakierni. Ochrona środowiska w warsztacie lakierniczym.
PORADNIK LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE - VADEMECUM LAKIERNIKA
UWAGA! Towar dostępny tylko w wersji elektronicznej (CD-ROM)
Od autora
Vademecum lakiernika to unikatowy poradnik, który uzupełni podstawową wiedzę w zakresie lakiernictwa samochodowego. Obowiązkowa pozycja dla pracowników warsztatów blacharsko lakierniczych.
Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z nastepujących działów:
Artykuły zawierają:
Spis treści:
Wstęp
1. Warto wiedzieć
1.1. Technologia lakierowania fabrycznego
1.2. Rodzaje powłok lakierniczych
1.3. Dobór koloru
1.4. Wady lakiernicze
1.4.1. Złuszczanie się materiałów poliestrowych
1.4.2. Przebarwienia (plamy) w lakierach dwuwarstwowych
1.4.3. Odznaczanie się krawędzi pod lakierem
1.4.4. Efekt „pomarańczowej skórki
1.4.5. Podnoszenie się powłoki
1.4.6. Zacieki
1.4.7. Pęcherzyki
1.4.8. Niepełne krycie lakieru bazowego lub tworzenie się pasm
1.4.9. Różnice odcieni między elementami
1.4.10. Tworzenie się chmurek na lakierach metalicznych
1.4.11. Rybie oczka (kraterki)
1.4.12. Wtrącenia w lakierze
1.4.13. Ślady po wykonanym polerowaniu
1.4.14. Ślady po szlifowaniu
1.4.15. Pęcherzyki wodne
1.4.16. Brak przyczepności (złuszczanie się lakieru
1.4.17. Utrata połysku (matowienie)
1.4.18. Pękanie lakieru
1.4.19. Brak przyczepności do tworzyw sztucznych
1.4.20. Żółknięcie lakieru bezbarwnego
1.4.21. Brak przyczepności lakieru bezbarwnego
1.4.22. Tworzenie się kraterków w formie nakłucia (igiełkowanie)
1.4.23. Plamy wodne
1.4.24. Kredowanie
1.4.25. Plamy i wżery spowodowane czynnikami zewnętrznymi
1.4.26. Rysy po myjni
2. BHP w lakiernictwie
3. Organizacja lakierni
3.1. Modernizacja lakierni w oparciu o LZO
3.1.1. Kabiny lakiernicze
3.1.2. Pistolety natryskowe
3.1.3. Lakiery nawierzchniowe
3.1.4. Inne materiały lakiernicze
3.1.5. Instalacje sprężonego powietrza
3.1.6. Aplikacja produktów wodorozcieńczalnych
3.1.7. Promienniki podczerwieni
3.1.8. Oznaczenie produktów
3.1.9. Inne aspekty modernizacji pod kątem LZO
3.2. Podstawowe zasady przy projektowaniu lakierni
3.3. Ochrona środowiska w warsztacie lakierniczym
3.3.1. Standardy emisyjne dla kotłowni warsztatowych
3.3.2. Wykonanie bilansu LZO
3.3.3. Praca w kabinie lakierniczej