[zamknij] |
Chcesz otrzymywać informacje o nowościach
w naszym sklepie? Wpisz swój adres e-mail!
Tylko subskrybenci otrzymują wysokie rabaty
na zakupy w naszym sklepie.
Nie czekaj, zapisz się już dziś !
WydawnictwoInstalator Polski
AutorŁukasz Smolak
ISBNPS 2006-05
Liczba stron70
Oprawabroszurowa
Format246x174 mm
Rok wydania2006
Językpolski
LOKALIZOWANIE WIĄZEK W SAMOCHODACH OSOBOWYCH PORADNIK SERWISOWY nr 05/2006 Lokalizowanie wiązek elektrycznych i elektronicznych na przykładzie samochodów osobowych: Alfa Romeo 166, Audi A4, Audi A6, Ford Escort, Ford Focus, Ford Mondeo, Honda Accord, Mazda 323, Opel Astra, Opel Corsa, Renault Clio, Skoda Fabia, Toyota Corolla, Volkswagen Passat B5 i innych.PORADNIK ELEKTRYKA I ELEKTRONIKA. LOKALIZOWANIE WIĄZEK ELEKTRYCZNYCH W SAMOCHODACH OSOBOWYCHPoradnik Serwisowy nr 05/2006 pt. "Lokalizowanie wiązek w samochodach osobowych", jest jedyną w swoim rodzaju publikacją przeznaczoną dla instalatorów auto zabezpieczeń przeciw kradzieżowych, a nie dla "zwykłych" osób, które zakupiły urządzenie zabezpieczające, np. na bazarze czy w internecie, i chcą je same zamontować. Znajdują się w nim opisy tej części instalacji elektrycznej pojazdu (kolor przewodów oraz ich rozmieszczenie w samochodzie), której znajomość jest niezbędna do zmontowania autoalarmu, immobilizera czy zamka centralnego.
Informacje zamieszczone w poradniku dotyczą ponad 60 wybranych najnowocześniejszych modeli samochodów. Granicą przy ich doborze był rok produkcji 1996, a dokładnie fakt, że zakończenie produkcji danego modelu pojazdu nie mogło być przed ta datą. W praktyce większość zaprezentowanych informacji dotyczy samochodów wyprodukowanych po 2000r.
Jako materiał do poradnika posłużyły opisy sporządzone przez jednego z instalatorów zabezpieczeń który w każdym z opisanych modeli montował autoalarm, immobilizer lub zamek centralny.
Oprócz informacji podstawowych, takich jak opis kolorów przewodów do kierunkowskazów, drzwi i itp., można znaleźć również wskazówki, w którym miejscu zamontować syrenkę alarmową, czujniki dotykowe czy wyłącznik krańcowy. Należy tu podkreślić, że informacje zawarte w poradniku należy traktować jako wskazówki, gdzie szukać danego przewodu i jakiego jest on koloru, ponieważ czasami (bardzo rzadko) zdarza się, że producent w danym modelu samochodu stosował okablowanie różnego koloru.
Przed każdą ingerencją w układ elektryczny samochodu należy upewnić się osobiście, czy dane działanie nie spowoduje uszkodzenia jakiegoś elementu elektrycznego.
Przy większości samochodów (w przypadku kilku wersji modelowych) zostały zamieszczone daty produkcji danego modelu.
Lokalizowanie wiązek elektrycznych i elektronicznych na przykładzie samochodów:
Alfa Romeo 166
Audi A4 (B5) 1995-2000
Audi A4 (B6) 2000-2004
Audi A6 (C5) 1997-2004
BMW 525 (E39) 1996-2003
Citroën Berlingo
Citroën Saxo
Citroën Xantia II 1998-2001
Citroën Xsara I 1997-2001
Daewoo Espero
Daewoo Lanos
Daewoo Leganza
Daewoo Matiz
Daewoo Nubira I
Daewoo Nubira II
Fiat Brava
Fiat Palio Weekend
Fiat Panda 2003-
Fiat Punto I 1994-1999
Fiat Punto II 1999-2003
Fiat Siena
Ford Escort (Mk7) 1995-1999
Ford Focus 1998-2004
Ford Focus C-Max
Ford Galaxy (Mk2) 2000-2006
Ford Mondeo (Mk2) 1996-2000
Ford Mondeo (Mk3) 2000-
Ford Transit (Mk4) 2000-2006
Honda Accord V 1993-1998
Kia Rio
Mazda 323 VI 1998-2003
Mazda 626 V 1997-2001
Mazda 6
Mercedes A (W 168) 1997-2004
Moris Mini 1.6 nowy
Nissan Almera (N16) 2000-
Nissan Almera Tino
Nissan Primera 2001-
Opel Agila
Opel Astra I 1991-2002
Opel Astra II 1998-
Opel Corsa B 1993-2000
Opel Combo/Corsa C 2000-
Opel Vectra C 2003-
Peugeot 206
Peugeot 307 I 2001-2005
Peugeot 406
Peugeot Partner
Renault Clio II 1998-2005
Renault Kangoo I 1998-2005
Renault Megane I 1996-2002
Seat Alhambra
Seat Cordoba II 1999-2002
Seat Toledo II 1999-2004
Skoda Fabia
Skoda Octavia I
Suzuki Liana
Suzuki Swift (Mk5) 2001-2003
Toyota Avensis II 2003-
Toyota Corolla (E12) 2001-
Toyota Yaris I 1999-2005
VW LT-35 II 1996-2006
VW T5 2003-
VW Passat B5 1996-2005