język: PolskiEnglish

AUTOELEKTRO 144 (schemat elektryczny: Fiat Ducato X250 - część 2, Nowy Fiat 500)

WydawnictwoAutoElektro

AutorPraca zbiorowa

ISBNNR 144

Liczba stron67

Oprawabroszurowa

Format298 x 205mm

Rok wydania2012

Językpolski


Produkt archiwalny
Ilość :
opis
produktu
spis
treści
produkty
pokrewne
zakupione
razem
zapytaj
o produkt
opinie
o produkcie

MIESIĘCZNIK AUTOELEKTRO numer 144 zawiera opis:

  • schemat układu elektrycznego samochodu
    - Fiat Ducato X250 - wersje minibus, panorama, kombi, furgon i kabinowa - część 2
    - Fiat 500 - Silniki benzynowe 1.2 8V, 1.4 16V i Diesel 1.3 Multijet

Magazyn AutoElektro jest miesięcznikiem poświęconym elektromechanice i elektronice samochodowej. Integralną częścią każdego numeru są szczegółowe i przystępnie sporządzone schematy układów elektrycznych oraz układów wtryskowo-zapłonowych poszczególnych marek samochodów, wzbogacone dokładnymi ilustracjami.

Autoelektro Nr 144 - październik 2012:

SPIS TREŚCI

  • Texa - mikrotechnologia w diagnostyce pojazdów
  • mgr Sylwia Chwedorczuk
    Pionierska misja – MITSUBISHI i-MiEV - część 3
  • mgr inż. Leszek Halicki
    Tachometry

UKŁADY ELEKTRYCZNE SAMOCHODÓW 
Fiat Ducato X250 - część 2
Wersje minibus, panorama, kombi, furgon i skrzyniowa
Samopoziomujące się zawieszenia pneumatyczne
 Elementy składowe układu samopoziomującego
     - moduł ASU (Air Supply Unit/ Urządzenie zasilania powietrzem)
     - sprężyny powietrzne
     - zbiornik
     - pneumatyczne przewody rurowe „air lines”
Elementy składowe ramy
     - górna belka poprzeczna zawierająca elementy składowe
     - drążek panharda
     - most napędowy
     - pół resory
 Schemat instalacji elektrycznej Fiat Ducato X250 :
     - zawieszenie
     - gniazdo dla wersji przekształconych (pojazd skrzyniowy podwójna kabina, minibus)
     - gniazdo dla wersji przekształconych (furgon, pojazd kombi, panorama)
     - sterowanie silnikiem JTD 3.0 Bosch EDC 16C39
     - wariant zasilania dla silnika 3.0 JTD (minibus)
     - sterowanie silnikiem JTD 2.3 Bosch EDC 16C39
     - sterowanie silnikiem JTD 2.2 Denso (elektroniczna jednostka sterująca Visteon)
     - dodatkowe ogrzewanie
     - dodatkowe ogrzewanie w pojazdach przekształconych
     - dodatkowy klimatyzator
     - dodatkowy klimatyzator w pojazdach przekształconych – KOD


Schemat instalacji elektrycznej
dla nowego Fiata 500 z silnikami
benzynowymi 1.2 8V, 1.4 16V i  Diesel 1.3 Multijet

     - położenie tabliczek identyfikacyjnych
     - oznaczenie nadwozi
     - tabliczka identyfikacyjna pojazdu
     - oznakowanie silnika
     - skrzynki rozdziału zasilania
     - jednostka sterująca przedziału silnika B001
     - kolory przewodów
     - architektura systemu elektrycznego/elektronicznego
     - złącza M001
     - funkcje sterowne z NBC
     - szczegóły działania blokady drzwi
     - położenie komponentów silnika
     - położenie komponentów sterowania silnikiem
     - położenie komponentów nadwozia
     - legenda komponentów
     - schemat elektryczny : rozdział zasilania elektrycznego w przedziale silnika
     - schemat elektryczny : rozdział zasilania elektrycznego w przedziale kabiny
     - schemat elektryczny : linie CAN i połączenia diagnostyczne
     - schemat elektryczny : światła dzienne, pozycyjne, mijania, drogowe, przeciwmgielne tylne, przeciwmgielne przednie,
        tablicy rejestracyjnej
     - schemat elektryczny : światła kierunkowskazów, awaryjne, cofania  i stop – oświetlenie wnętrza
     - schemat elektryczny : wycieraczka tylna – wycieraczka przednia – klakson – elektryczne lusterka
     - schemat elektryczny : podświetlenie przyrządów i włączników
     - schemat elektryczny : blokada drzwi – podgrzewana tylna szyba – podgrzewane lusterka
     - schemat elektryczny : asystent parkowania – otwierany dach – podnośniki szyb – zapalniczka
     - schemat elektryczny : radio HI FI – regulacja wysokości reflektorów
     - schemat elektryczny : radiotelefon BLUE&ME – radio
     - schemat elektryczny : tablica przyrządów – code – wspomaganie kierownicy
     - schemat elektryczny : klimatyzacja automatyczna
     - schemat elektryczny : poduszki powietrzne – klimatyzacja manualna – załączenie sprężarki
     - schemat elektryczny : ESP – rozruch i ładowanie
     - schemat elektryczny :  poduszki powietrzne –ABS
     - schemat elektryczny : sterowanie silnika 1,4 16V (BENZ) Bosch Motronic ME 7.9.10
     - schemat elektryczny : sterowanie silnika 1,2 8V (benzynowy) M.M IAW 5SF8
     - schemat elektryczny : sterowanie silnika diesla 1,3 MJT DPF M.M. MJD 6F3
     - schemat elektryczny : sterowanie silnika Diesla 1,3 MJT M.M. MJD 6F3
     - schemat elektryczny : chłodzenie silników
  • Technika
    MQB – nowa modułowa platforma podłogowa - część 1
  • Nowości
    NGK w Polsce obchodzi 20-lecie wprowadzenia asortymentu świec V-Line
    BOSCH: Nowe technologie BOSCH do pojazdów użytkowych
    ŠKODA: Jeszcze bardziej ekonomiczna ŠKODA Citigo z pakietem Green tec

 

 

 

 

 

 

 

 

Seria AutoElektro to miesięcznik kierowany przede wszystkim do warsztatów i serwisów samochodowych. Wybór zawartych w nim tematów zainteresuje jednak szersze grono odbiorców branży motoryzacyjnej.

Magazyn porusza również zagadnienia techniczne oraz problemy, z którymi zarówno użytkownicy samochodów, jak i warsztaty naprawcze mogą się zetknąć w niedalekiej przyszłości. Artykuły szkoleniowe prezentowane są przez grono niekwestionowanych autorytetów w dziedzinie elektroniki samochodowej, nauczycieli i wykładowców akademickich, konstruktorów sprzętu diagnostycznego, prowadzących szkolenia dla serwisów samochodowych.

Nieodłącznym elementem każdego wydania AutoElektro jest również prezentacja nowości z rynku elektrotechniki i elektroniki samochodowej. Dotyczą one zarówno części i systemów instalowanych w samochodach, jak też aparatury diagnostycznej, narzędzi i wyposażenia warsztatów naprawczych i diagnostycznych. Artykuły i porady tworzone przy współpracy z firmami: BOSCH, AXES SYSTEM, MAGNETI MARELLI, NGK, LABIMED ELECTRONICS, WEBASTO, VALEO, WSOP, TOMCAR, ELEX, ELPIGAZ.

Dodaj Komentarz
Ocena: 1 10
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator