[zamknij] |
Chcesz otrzymywać informacje o nowościach
w naszym sklepie? Wpisz swój adres e-mail!
Tylko subskrybenci otrzymują wysokie rabaty
na zakupy w naszym sklepie.
Nie czekaj, zapisz się już dziś !
WydawnictwoInstalator Polski
AutorWaldemar Kierylak
ISBNPS 2004-05
Liczba stron50
Oprawabroszurowa
Format246x174 mm
Rok wydania2004
Językpolski
PORADNIK SERWISOWY
DIAGNOZOWANIE UKŁADÓW STERUJĄCYCH PRACĄ SILNIKA DAEWOO FSO MATIZ
NR 05/2004
Elementy sterujące układem Daewoo Matiz (FSO Matiz). Lokalizacja bezpieczników i przekaźników. Procedury usuwania usterek nie określonych kodem DTC. Procedury usunięcia usterek określonych kodem generowanym przez ECM.
PORADNIK MOTORYZACYJNY. MATIZ - DIAGNOZOWANIE UKŁADÓW STERUJĄCYCH PRACĄ SILNIKA
Od autora
1. Elementy sterujące układem
- Sterowaniem wtryskiem paliwa
- Pompa paliwa
- Regulator ciśnienia paliwa
- Magistrala paliwa
- Sekwencyjny wtrysk paliwa
- Układ odpowietrzania
- Kompensacja obrotów silnika
- Układ zapłonowy
- Świece zapłonowe
- Cewka zapłonowa
- Rozdzielacz zapłonu
- ECM
- Kontrolka SES
- MAP
- MAT
- CTS
- TPS
- Czujnik tlenu
- Katalizator
- Błąd obwodu wtryskiwaczy
- Czujnik optyczny
- CCP
- VSS
- IACV
- Obwód przekaźnika sprężarki klimatyzatora (A/C)
- Wolne obroty wentylatora
- Wysokie obroty wentylatora
- Czujnik spalania stukowego
- Zawór recyrkulacji spalin
- Immobilizer
- Termistor parownika
2. Lokalizacja bezpieczników i przekaźników
3. Procedury usuwania usterek nie określonych kodem DTC
3.1. Kody diagnostyki
3.2. Numer pinu - opis
3.3. Kontrola układu diagnostycznego
3.4. Problemy, które nie powodują generowania DTC
- Rozrusznik pracuje - silnik nie uruchamia się - brak DTC
- Silnik nie sprawny - kontrolka SES nie zapala się brak DTC
- Kontrolka SES po zwarciu A i C w złączu ALDL, mimo zapamiętanych DTC, nie błyska
- Sprawdzanie obwodu przekaźnika głównego - brak DTC
- Sprawdzanie MAP - ciśnienie w kolektorze ssącym - brak DC
- Układ sterowania obrotów biegu jałowego silnika - brak DTC
- Usterka układu zapłonowego - brak DTC
- Nie pracuje wentylator - wolne i wysokie obroty - brak DTC
4. Procedury usunięcia usterek określonych kodem generowanym przez ECM
- DTC 0105 - niski sygnał MAP
- DTC 0105 - wysoki sygnał MAP
- DTC 0110 - niski sygnał czujnika MAT
- DTC 0110 - wysoki sygnał czujnika MAT
- Czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym
- DTC 0115 - niski sygnał czujnika CTS
- Czujniki temperatury płynu chłodzącego
- DTC 0115 - zbyt wysoki sygnał CTS
- DTC 0120 - niski sygnał czujniki TPS
- DTC 0120 - wysoki sygnał czujnika TPS
- DTC 0130 - sonda lambda (czujnik tlenu)
- DTC 0201 - wtryskiwacz i zwarcie do masy lub akumulatora
- DTC 0202 - wtryskiwacz II zwarcie do masy lub akumulatora
- DTC 023 - wtryskiwacz III zwarcie do masy lub akumulatora
- DTC 0320 - błędne działanie czujnika optycznego prędkości obrotowej silnika
- DTC 0325 - uszkodzony czujnik spalania detonacyjnego
- DTC 0340 - błędne działanie czujnika optycznego
- DTC 0400 - niski sygnał włączania/wyłączania zaworu EGR
- DTC 0400 - wysoki sygnał włączane/wyłączanie
- DTC 0440 - zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa - zwarcie do masy
- DTC 0440 - zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa - zwarcie do prądu
- DTC 0500 - błędny sygnał czujnika prędkości pojazdu
- DTC 0505 - usterka zaworu sterującego powietrzem na biegu jałowym (IAC)
- DTC 0560 - zbyt wysokie lub zbyt niskie napięcie akumulatora
- DTC 0601 - błąd modułu ECM
- DTC 110 - nie działa funkcja korekcji składu mieszanki
- DTC 1500 - przerwa w obwodzie parownika
- DTC 1510 - obwód wyjściowy przekaźnika głównego - kontrola obwodu
- DTC 1510 - obwód wyjściowy przekaźnika głównego zawarty do akumulatora
- DTC 1600 - błąd immobilizera wykrywany przez ECM - brak odpowiedzi
- DTC 1601 - błąd imobilizera - odpowiedź nieprawidłowa
- DTC 1602 - bład immobilizera - zablokowany ECM
- DTC 1610 - obwód cewki przekaźnika głównego zwarty do masy
- DTC 1610 - obwód cewki przekaźnika głównego zwarty do prądu
- DTC 1620 - wyłącznik klimatyzatora - zwarcie do masy
- DTC 1620 - wyłącznik klimatyzatora - zwarcie do prądu
- DTC 1630 - przekaźnik niskich obrotów wentylatora: przerwa w połączeniach lub zwarcie do masy
- DTC 1630 - przekaźnik niskich obrotów wentylatora przerwa w połączeniach lub zwarcie do prądu
- DTC 1631 - przekaźnik wysokich obrotów wentylatora ma przerwę lub zwarcie do masy
- DTC 1631 - przekaźnik wysokich obrotów wentylatora ma przerwę w połączeniach lub zwarcie do prądu
Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z nastepujących działów:
Artykuły zawierają:
1. Elementy sterujące układem
- Sterowaniem wtryskiem paliwa
- Pompa paliwa
- Regulator ciśnienia paliwa
- Magistrala paliwa
- Sekwencyjny wtrysk paliwa
- Układ odpowietrzania
- Kompensacja obrotów silnika
- Układ zapłonowy
- Świece zapłonowe
- Cewka zapłonowa
- Rozdzielacz zapłonu
- ECM
- Kontrolka SES
- MAP
- MAT
- CTS
- TPS
- Czujnik tlenu
- Katalizator
- Błąd obwodu wtryskiwaczy
- Czujnik optyczny
- CCP
- VSS
- IACV
- Obwód przekaźnika sprężarki klimatyzatora (A/C)
- Wolne obroty wentylatora
- Wysokie obroty wentylatora
- Czujnik spalania stukowego
- Zawór recyrkulacji spalin
- Immobilizer
- Termistor parownika
2. Lokalizacja bezpieczników i przekaźników
3. Procedury usuwania usterek nie określonych kodem DTC
3.1. Kody diagnostyki
3.2. Numer pinu - opis
3.3. Kontrola układu diagnostycznego
3.4. Problemy, które nie powodują generowania DTC
- Rozrusznik pracuje - silnik nie uruchamia się - brak DTC
- Silnik nie sprawny - kontrolka SES nie zapala się brak DTC
- Kontrolka SES po zwarciu A i C w złączu ALDL, mimo zapamiętanych DTC, nie błyska
- Sprawdzanie obwodu przekaźnika głównego - brak DTC
- Sprawdzanie MAP - ciśnienie w kolektorze ssącym - brak DC
- Układ sterowania obrotów biegu jałowego silnika - brak DTC
- Usterka układu zapłonowego - brak DTC
- Nie pracuje wentylator - wolne i wysokie obroty - brak DTC
4. Procedury usunięcia usterek określonych kodem generowanym przez ECM
- DTC 0105 - niski sygnał MAP
- DTC 0105 - wysoki sygnał MAP
- DTC 0110 - niski sygnał czujnika MAT
- DTC 0110 - wysoki sygnał czujnika MAT
- Czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym
- DTC 0115 - niski sygnał czujnika CTS
- Czujniki temperatury płynu chłodzącego
- DTC 0115 - zbyt wysoki sygnał CTS
- DTC 0120 - niski sygnał czujniki TPS
- DTC 0120 - wysoki sygnał czujnika TPS
- DTC 0130 - sonda lambda (czujnik tlenu)
- DTC 0201 - wtryskiwacz i zwarcie do masy lub akumulatora
- DTC 0202 - wtryskiwacz II zwarcie do masy lub akumulatora
- DTC 023 - wtryskiwacz III zwarcie do masy lub akumulatora
- DTC 0320 - błędne działanie czujnika optycznego prędkości obrotowej silnika
- DTC 0325 - uszkodzony czujnik spalania detonacyjnego
- DTC 0340 - błędne działanie czujnika optycznego
- DTC 0400 - niski sygnał włączania/wyłączania zaworu EGR
- DTC 0400 - wysoki sygnał włączane/wyłączanie
- DTC 0440 - zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa - zwarcie do masy
- DTC 0440 - zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa - zwarcie do prądu
- DTC 0500 - błędny sygnał czujnika prędkości pojazdu
- DTC 0505 - usterka zaworu sterującego powietrzem na biegu jałowym (IAC)
- DTC 0560 - zbyt wysokie lub zbyt niskie napięcie akumulatora
- DTC 0601 - błąd modułu ECM
- DTC 110 - nie działa funkcja korekcji składu mieszanki
- DTC 1500 - przerwa w obwodzie parownika
- DTC 1510 - obwód wyjściowy przekaźnika głównego - kontrola obwodu
- DTC 1510 - obwód wyjściowy przekaźnika głównego zawarty do akumulatora
- DTC 1600 - błąd immobilizera wykrywany przez ECM - brak odpowiedzi
- DTC 1601 - błąd imobilizera - odpowiedź nieprawidłowa
- DTC 1602 - bład immobilizera - zablokowany ECM
- DTC 1610 - obwód cewki przekaźnika głównego zwarty do masy
- DTC 1610 - obwód cewki przekaźnika głównego zwarty do prądu
- DTC 1620 - wyłącznik klimatyzatora - zwarcie do masy
- DTC 1620 - wyłącznik klimatyzatora - zwarcie do prądu
- DTC 1630 - przekaźnik niskich obrotów wentylatora: przerwa w połączeniach lub zwarcie do masy
- DTC 1630 - przekaźnik niskich obrotów wentylatora przerwa w połączeniach lub zwarcie do prądu
- DTC 1631 - przekaźnik wysokich obrotów wentylatora ma przerwę lub zwarcie do masy
- DTC 1631 - przekaźnik wysokich obrotów wentylatora ma przerwę w połączeniach lub zwarcie do prądu
10 | Poradnik spełnia moje oczekiwania i jest dobrą pomocą w eksploatacji samochodu. Co prawda, nie ma możliwości wykonywania wszelkich napraw we własnym garażu, jak to było z Fiatem 125p, ale z drobnymi usterkami nie trzeba pędzić do stacji obsługi. Bardzo istotną sprawą jest pokazanie gdzie jakie urządzenie jest montowane w samochodzie. | 20-03-2011, 19:31 |